دولت به مداحان در کسوت خادم دینی بدهکار است
کد خبر: 4182971
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جایزه کتاب مداحان مولف:

دولت به مداحان در کسوت خادم دینی بدهکار است

محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه نخستین «جایزه کتاب مداحان مولف» گفت: ما نسبت به این عزیزان کاملا بدهکاریم و دولت خود را خادم جامعه دینی و ستایشگران می‌داند.

به گزارش ایکنا به نقل از پردیس باغ کتاب تهران، مراسم اختتامیه نخستین «جایزه کتاب مداحان مولف» و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار شامگاه 28 آبان با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مرتضی طاهری، رئیس خانه مداحان ایران؛ مجید صادقیان، قائم مقام باغ کتاب تهران و جمعی از مداحان کشور به میزبانی پردیس باغ کتاب تهران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم اظهار داشت: حوادث غزه همچنان از ۴۰ و اندی روز پیش که آغاز شده ادامه دارد و مسلمانان با غم و اندوه این جنایت‌های بی‌شمار را با حیرت مشاهده می‌کنند. این میزان نسل‌کشی و جنایت از رژیم کودک‌کش که مرزهای وقاحت و بی‌حرمتی را جابجا کرده و هزاران کودک مظلوم را به شهادت رسانده و هزاران بمب بر سر مردم بی‌پناه غزه ریخته است، بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: نقش مداحان در جامعه ایمانی ما بسیار بالاست و نمی‌توانم حد و مرزی برای این موضوع معین کنم. مداحان حق مهمی بر گردن جامعه ایمانی ما دارند. از دعبل خزاعی تاکنون این محبت را سینه به سینه منتقل کردند و سهم بسیار مهمی در شکل‌گیری جامعه ایمانی ما دارند.

وی ادامه داد: در شکل‌گیری نهضت اسلامی ایران، این نهضت در ایام فاطمیه ۱۳۴۱ آغاز شده و نام حسین‌بن‌علی این نهضت را این‌گونه خروشان و پیشرونده نگاه داشته است. هر چه داریم در این مجالس سینه‌زنی بوده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه ما نسبت به این عزیزان کاملا بدهکاریم، گفت: دولت خود را خادم جامعه دینی و ستایشگران می داند و خادم همه به ویژه این جریان جامعه‌ساز است.

تشکیل کارگروهی مشترک میان خانه مداحان و خانه کتاب 

در این آیین، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد کارگروهی مشترک بین خانه مداحان کشور و خانه کتاب برای حمایت از تالیف‌های مداحان تشکیل شود.

دولت خود را خادم جامعه دینی می‌داند

تاسی به آیه شریفه «یدالله مع‌الجماعه»

مرتضی طاهری، رئیس هیأت‌مدیره خانه مداحان در مراسم اختتامیه این آئین گفت: سازمان هیات‌ها و تشکل‌های دینی کنفرانس بین‌المللی حمایت از ملت فلسطین کسانی بودند که در مسیر و برگزاری این جلسه نهایت همکاری اعم از مادی و معنوی را داشتند. امیدواریم قدم اول موجب برکاتی در ادامه این راه شود.

وی تصریح کرد: مهمترین حرکت این جریان اطلاع‌رسانی این مسئله به مردم است که مداحان جماعتی فرهیخته و باسوادند.

طاهری گفت: بنای ما بر این است که کارهای بزرگی که با راهنمایی عزیزان انجام می‌شود تداوم پیدا کند.

رئیس خانه مداحان تصریح کرد: آیه شریفه «یدالله مع‌الجماعه» راهنمایی برای ما است و اگر با هم باشیم می‌توانیم کارهای شایسته‌تری را به منصه ظهور و دید مردم برسانیم.

دولت خود را خادم جامعه دینی می‌داند

اختصاص ویترین ویژه به تالیفات مداحان

مجید صادقیان قائم مقام باغ کتاب تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: موسسه باغ کتاب تهران بخشی در حوزه انتشارات به نام موسسه نشر شهر دارد که پیشنهاد می‌دهم کتاب‌هایی که در فرآیند این جایزه برتر و چاپ می‌شوند در بزرگترین ویترین باغ کتاب تهران قرار گیرند.

وی افزود: امید است این جشنواره آغاز راهی برای همکاری در حوزه ستایشگری تألیفات مداحان باشد.

دولت خود را خادم جامعه دینی می‌داند

در پایان مراسم، از ذاکرین و مداحان اهل بیت و پیرغلامان مولف کتاب، حاج غلامرضا سازگار، حاج علی انسانی، حاج یدالله بهتاش، حاج محسن حافظی، حاج حسین شمسایی، حاج قاسم رضایی، حاج مهدی عاصفی، حسین محمدی‌فام، علی‌اکبر حائری، حاج محمود تاری، حاج عباس دلجویی، زین‌العابدین غلام، محدثه سادات حسینی ، محمد فراهانی و حاج ابراهیم شایان با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha