فعالیت ۶ هزار خادمیار و یاور رضوی در سمنان
کد خبر: 4183111
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

فعالیت ۶ هزار خادمیار و یاور رضوی در سمنان

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان از فعالیت ۵ هزار خادمیار و ۹۰۰ یاور رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی در استان سمنان خبر داد.

حسن سعدالدین مدیرکانون های خدمت رضوی استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن سعدالدین، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان، امروز، 29 آبان در نشست با بانوان خادمیار کانون وقت و نذر خدمت رضوی استان، با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی از اهداف اصلی ما در کانون خدمت‌های رضوی است، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف  ۱۹ کانون تخصصی خدمت‌های رضوی و ۱۱۰ کانون عمومی خدمت رضوی در استان مشغول ارائه خدمات هستند.

وی افزود: قریب به 5 هزار خادمیار و حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ یاور رضوی نیز در استان سمنان در تلاشند تا به این هدف برسیم و در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، تعلیم و تربیت، کانون مشاوره و خانواده، ورزشی، وقف و نذر، سلامت به عنوان سفیران ما مشغول به ارائه خدمت هستند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان متذکر شد: در بخش زیارت هم در دو بخش تسهیل زیارت زائران و تعمیق زیارت تا زائران به محبت و معرفت اهل بیت بیشتر دست پیدا کنند در حال ارائه خدمت هستیم اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این جلسات را هم محفل و زیارت ائمه قرار بدهند و برای ما از خداوند متعال اجر و پاداش طلب کنند.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) با برشمردن صفات ایشان یادآور شد: حضرت زینب به عنوان الگوی همه ما مردان و زنان جامعه هستند که در این راستا حضرت زینب معلم غیر متعلمه بودند، ولی معرفت آن حضرت به ائمه اطهار(ع)، معرفت به علم حدیث، معرفت ایشان به آینده و معرفت ایشان به دین نماز و هدایت‌شناسی ایشان زبانزد همه است  که امیدواریم  بتوانیم در جاهای مختلف از ایشان الگو بگیریم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان با بیان اینکه شهامت ایشان در واقعه عاشورا، پس از عاشورا، مجلس یزید، مصائب و سختی‌هایی که ایشان تحمل کردند، همه این‌ها برای ما درس بزرگی است یادآور شد: در مقابل سختی‌ها صبر و استقامت زیادی داشته باشیم.

به گفته وی سه ویژگی برجسته حضرت زینب(س) انسان‌محوری، جامعه محوری و خدا محوری است که بر این اساس ایشان انسان‌محوری و جامعه‌محوری را در راستای قرب‌ الهی و خدامحوری به کار می‌گرفتند، محور زندگی دینی ما نیز باید خدا و خدامحوری باشد و در همه امور، رضایت پروردگار را مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha