ارائه بیش از 11 هزار برگ خدمات اسنادی به پژوهشگران یزدی
کد خبر: 4183203
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

ارائه بیش از 11 هزار برگ خدمات اسنادی به پژوهشگران یزدی

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به پژوهش‌محور بودن خروجی اسناد و بهره‌مندی از تجربیات گذشتگان گفت: 11 هزار و 416 برگ در قالب خدمات اسنادی به پژوهشگران ارائه شده است.

سعید زارع، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سعید زارع، مدیرکل اسناد و کتابخانه‌ ملی استان یزد، 29 آبان در دیدار مدیران و فعالان حوزه کتاب با آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد گفت: این سازمان در جهت توسعه فرهنگی و هویت ملی نقش‌آفرینی می‌کند و نهادی تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز و به عنوان شناسنامه و هویت کشور است و لذا نگاه و توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این سازمان، سیاستگذاری در حوزه کتاب است افزود: یکی از اقداماتی که توسط این نهاد انجام می‌شود، صدور فیپا است که در این زمینه 1557 صدور فیپا انجام شده است. همچنین صدور شاپا نیز انجام می‌شود که در سال گذشته، 105 عنوان در قالب دو هزار و 610 نسخه نشریات و مجلات و 460 عنوان کتاب شامل 900 نسخه واسپاری شده است.

زارع با اشاره به اینکه در حوزه دانشجویی تعامل مؤثر با دانشگاه‌ها برقرار و 169 عنوان واسپاری پایان‌نامه در گنجینه انجام شده است بیان کرد: در زمینه اسناد سه ورودی اهدایی، ادارات و انتقالی و تاریخ شفاهی داشتیم. 

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، به 71 هزار و 255 کیلوگرم اوراق امحایی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا 381 مترمربع فضای اداری دستگاه‌ها آزادسازی شده است.

زارع؛ 1865 پرونده اسناد انتقالی، 3212 برگ و جلد اسناد اهدا شده در قالب دیداری، شنیداری، کتاب، سند و جلد، 178 هزار و 136 پرونده و جلد تنظیم و پردازش شده را از دیگر اقدامات برشمرد و با اشاره به اینکه خروجی اسناد پژوهش‌محور بوده و جایگاه استفاده از تجربیات است گفت: 11 هزار و 416 برگ ارائه خدمات اسنادی به پژوهشگران صورت گرفته است.

وی، تولید 13 هزار و 486 فریم در حوزه دیجیتال‌سازی را از دیگر اقدامات برشمردو بیان کرد: باید در راستای حفظ و حراست از این اسناد مکتوب کشور که نجات میلیون‌ها برگ سند و آیینه تمام نمای هویت و فرهنگ و اصالت ما است، تلاش بیش از پیش صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha