ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افتتاح شد
کد خبر: 4183209
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افتتاح شد

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی خراسان جنوبی با محوریت هنر دست ‌و سنگ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند آغاز به کار کرد.

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، 29 آبان‌ماه در آیین افتتاح ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی این استان گفت: این نمایشگاه از ۲۹ آبان تا سوم آذرماه در قالب ۲۱۴ غرفه و با حضور ۳۰۰ صنعتگر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

وی با اشاره به حضور صنعتگران از ۲۶ استان کشور در این نمایشگاه افزود: ۷۰ غرفه با حضور ۸۲ صنعتگر به این استان‌ها تعلق دارد. همچنین ۸۲ غرفه با ۱۵۰ صنعتگر مربوط به خراسان‌جنوبی، ۲۲ غرفه در اختیار دستگاه‌های اجرایی، ۱۱ غرفه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها و ۲۸ غرفه مختص تراش سنگ‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: موضوعی که از استان برای کل کشور پایلوت (آزمایش) شد اینکه به نمایشگاه‌ها محور داده شده و آن را تخصصی کردیم، لذا نمایشگاه استان با محوریت هنر دست و سنگ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۷۰ رشته صنایع دستی به‌ نمایش گذاشته شده است، افزود: صنعتگران ما نیاز به حمایت دارند و از مسئولان انتظار داریم در زمینه تسهیلات یا هر کمکی که می‌توان به صنعتگران ارائه داد، تلاش کنند تا استان شناخته شود. حدود ۳۰۰ صنعتگر در این نمایشگاه حضور دارند که به لحاظ محدودیت فضا نتوانستیم در خدمت صنعتگران بیشتری باشیم در حالی که متقاضیان زیادی داریم.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در سخنانی با بیان اینکه بهترین نمایشگاه‌های استان در دو سال اخیر در حوزه صنایع‌ دستی بوده است، گفت: اداره‌‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌جنوبی رتبه دوم ارزیابی کشوری را در میان ادارات کل میراث‌ فرهنگی کشور کسب کرده که نتیجه کار تیمی است.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌‌جنوبی به‌‌واسطه تنوع بسیار زیاد صنایع‌ دستی دارای یک روستای جهانی به نام خراشاد، یک روستای ملی در زمینه گوهرسنگ و سنگ‌های قیمتی یعنی روستای خور است، افزود: دو بازارچه صنایع‌ دستی در روستاهای خور و خراشاد کلنگ‌زنی شده که برای بازاریابی و فروش این محصولات گران‌قیمت، زمینه خوبی فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کارگروهی در این نمایشگاه برای طرح‌های اولویت‌دار صنایع‌ دستی از جنس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فراهم می‌کنیم تا به‌صورت ‌مستقیم درخواست صنعتگران مطرح و پیگیری شود.

اشرفی با بیان اینکه نمایشگاه خراسان‌‌جنوبی در آینده از نمایشگاه‌های بنام در سطح ملی خواهد بود، گفت: این نمایشگاه نشانی در حوزه صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی خواهد بود تا سهمی در اقتصاد مردمی و ارزش افزوده خوبی در سبد معیشتی مردم ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha