آیین کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی موقوفه ملامحمد در منطقه تبادکان
کد خبر: 4183326
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

آیین کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی موقوفه ملامحمد در منطقه تبادکان

استاندار خراسان رضوی گفت: تا آغاز سال تحصیلی  جدید تعداد ۴۰۰ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد افتتاح می‌شود تا کلاس‌های سه شیفت به دو شیفت و در نهایت به روال عادی شیفت‌ها بازگردیم.

آیین کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی موقوفه ملامحمد در منطقه تبادکانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز 30 آبان در آیین کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه دخترانه موقوفه ملامحمد در مقاطع متوسطه اول و دوم واقع در کال زرکش سوم اظهار کرد: مناطق کمتر برخوردار شهر با توجه به تراکم جمعیت و عقب‌ماندگی‌های زیرساختی بیشتر مورد توجه دولت برای کاهش این معضلات هستند.

وی افزود: مرحله اول این مجتمع طی ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید که ابتدای سال تحصیلی آینده بخش اول و تا پایان سال آینده کل مجتمع به بهره‌برداری می‌رسد. عزم راسخی برای کاهش مشکلات مردم حاشیه شهر در میان مسئولان وجود دارد و انجام همه کارها، با نگاه اعتقادی و هدف معنوی در مسیر استحکام نظام اسلامی و ارزش‌های آن، در نهایت به خدمت به مردم منجر می‌شود. کمبود‌ها و عقب‌ماندگی‌های جدی‌ در حوزه‌های مختلف نیز داریم و باید به سرعت برای رفع کمبود‌ها برآییم و یکی از زیرساخت‌های مهم برای ما، تأمین فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد است.

نظری ادامه داد: سرانه آموزشی کنونی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اولویت ما رفع مشکل آن است. تهیه زمین متناسب با توسعه فضای آموزشی و تأمین منابع مالی از ضرورت‌های افزایش سرانه آموزشی است که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خیّران، آموزش و پرورش، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به آن خواهیم رسید. تا آغاز سال تحصیلی  جدید تعداد ۴۰۰ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد افتتاح می‌شود تا کلاس‌های سه شیفت به دو شیفت و در نهایت به روال عادی شیفت‌ها بازگردیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در طرح تحول حاشیه شهر مشهد، شهرداری بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات عمرانی خود را به این مناطق اختصاص داده است و ۳۰ درصد از بودجه عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا مشکلات آب و فاضلاب، برق، شهرسازی، بهداشت، درمان و... در این منطقه برطرف شود.

 محسن داوری، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد نیز در این مراسم از افتتاح هفتگی مدارس جدید در این شهر خبر داد.

وی بیان کرد: سرانه آموزشی مشهد به‌ویژه در حاشیه شهر از دغدغه‌های ما و آموزش و پرورش بوده است و این نهاد تعلیمی به‌جای آنکه بخواهد به برنامه‌ریزی برای آموزش بپردازد، باید به مکان کلاس می‌اندیشید.

فرماندار مشهد ادامه داد: در طرح تحول حاشیه شهر مشهد و با تأکید و همراهی استاندار  که در سال ۱۴۰۱ مصوب شد، بر آن شدیم تا مشکل سرانه آموزشی‌ را رفع کنیم که متأسفانه سرانه آموزشی ما در حاشیه شهر کمتر از ۱.۲ متر است و باید فکری برای آن می‌شد.

داوری گفت: به همین منظور، از ظرفیت‌های خیران محترم، شهرداری مشهد و آستان قدس برای تأمین زمین و ساخت‌وساز بهره بردیم و تا اردیبهشت ۱۴۰۳، هر سه‌شنبه یک مدرسه در حاشیه شهر مشهد آماده بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha