۱۳ هزار کردستانی در برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند
کد خبر: 4183644
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

۱۳ هزار کردستانی در برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان گفت: براساس سهیمه اعلام شده در سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر سوادآموز استان کردستان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

گلبهار خسروی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از آموزش‌و‌پرورش کردستان، گلبهار خسروی، معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان گفت: از این تعداد سوادآموز پنج‌هزار و ۳۰۰ نفر برای دوره سوادآموزی، چهارهزار و ۵۰۰ نفر برای دوره انتقال و چهار هزار نفر برای دوره تحکیم است که براساس برآوردی بی‌سوادان باقی‌مانده، حجم ابلاغی جهت پوشش بین شهرستان و مناطق توزیع شده است.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، کلاس‌بندی امسال از شهریور ماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد، از افراد بی‌سواد و کم‌سواد واجد شرایط جامعه هدف ( ۱۰ تا ۴۹ سال ) دعوت کرد با ثبت‌نام، در کلاس‌های سوادآموزی شرکت و از نعمت سواد برخوردار شوند.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان بیان کرد: در سال جاری علاوه بر افراد ۱۰ تا ۴۹ سال، نام‌نویسی از واجدین شرایط گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال به میزان ۲۰ درصد از تعداد سوادآموزان (دوره سوادآموزی و انتقال) تأیید نهایی شده برای شهرستان‌ها و مناطق مجاز است و حداکثر ۲۰ درصد از سوادآموزان تأیید نهایی‌شده هر آموزش‌دهنده می‌تواند از گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال باشد.

وی با بیان اینکه در سطح استان حدود هزار نفر آموزش‌دهنده فعال وجود دارد که می‌توانند بر اساس دستورالعمل ابلاغی و شروط اعلام شده در مهلت باقی مانده نسبت به کلاس‌گذاری اقدام کنند، گفت: در غیر این صورت، افراد غیر فعال خواهند شد.

خسروی افزود: ۱۰۳ نفر از آموزش‌دهندگان غیر فعال شرکت‌کننده استان در طرح پالایش که موفق به کسب حداقل امتیاز شده‌اند براساس اعلام نتایج و آماده شدن بستر کار در سامانه سوادآموزی از ۲۵ آبان جاری مجاز به تشکیل کلاس شده‌اند.

وی اظهار کرد: به سایر آموزش‌دهندگان غیرفعالی که در طرح پالایش شرکت کرده ولی به هر دلیل امتیازات لازم را کسب نکرده‌اند، نیز یک ماه فرصت داده شده است تا برای تکمیل امتیازات خود، به سامانه سوادآموزی مراجعه کرده و ضمن دریافت نام کاربری از شهرستان یا منطقه محل اقامت خود، اطلاعات تعدادی از افراد باقی مانده از لیست اخذ شده را پالایش و کار را به اتمام برسانند.

انتهای پیام
captcha