درخواست سیاستمدار افراطی برای تخریب مساجد سوئد
کد خبر: 4184158
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

درخواست سیاستمدار افراطی برای تخریب مساجد سوئد

رهبر یک حزب افراط‌گرای اسلام‌ستیز در اظهاراتی غیرمسئولانه خواستار جلوگیری از ساخت مساجد جدید در سوئد و تخریب مساجد موجود در این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، رهبر یک حزب راست افراطی در سوئد خواستار ممنوعیت ساخت مساجد جدید و تخریب مساجد موجود در این کشور شد. این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که از چند ماه قبل این کشور به کانون اقدامات ضد اسلامی از جمله چندین مورد هتک حرمت قرآن کریم شده است.

جیمی آکسون، رهبر دموکرات‌های سوئد گفت که مهاجران نباید حق ساخت مساجد جدید را داشته باشند. او این اظهارات را روز شنبه، 4 آذر در مراسمی در شهر واستراس در جنوب شرقی این کشور بیان کرد.

آکسون که از دولت ائتلافی اولف کریسترسون، نخست‌وزیر این کشور حمایت می‌کند گفت که از تظاهرات اخیر در حمایت از فلسطین در این کشور ناراحت است. او گفت که این اعتراضات از مساجد سرچشمه می‌گیرد و مدعی شد که این اعتراضات سوئد را تهدید می‌کند.

او مدعی شد: در درازمدت، باید شروع به تصرف و تخریب مساجدی کنیم که تبلیغات ضد دمکراتیک، ضد سوئدی، همجنس‌گرا هراسی و یهودستیزی از آنجا تولید می‌شود.

حزب دموکرات سوئد، حزبی با ریشه نازی، پس از انتخابات عمومی سال گذشته دومین حزب بزرگ در پارلمان این کشور شد. این حزب سابقه‌ای طولانی از لفاظی‌ها و سیاست‌های اسلام‌هراسانه و بیگانه‌هراسانه دارد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که سوئد در ماه‌های گذشته به شدت از سوی دولت‌ها و سازمان‌های اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا به افراط‌گرایان و نفرت‌پراکنان اجازه سوء استفاده از قوانین به اصطلاح آزادی بیان در این کشور اروپایی برای هتک حرمت قرآن کریم داده است.

به تازگی اداره مهاجرت سوئد اجازه اقامت موقت سلوان مومیکا، عامل قرآن‌سوزی‌های اخیر را تا ۱۶ آوریل سال ۲۰۲۴ تمدید کرده و بر این باور است که بازگشت وی به عراق ممکن است با خطر قتل او همراه باشد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که چند ماه پیش اداره مهاجرت سوئد تحقیقاتی را در مورد اقامت وی ​​در این کشور آغاز کرد و متوجه شد که او اطلاعات نادرستی را در طول مصاحبه پناهندگی در سوئد ارائه کرده و در این مدت چند بار به عراق بازگشته است. مومیکا حتی در جریان ناآرامی‌های اخیر عراق و اشغال پارلمان این کشور از سوی معترضان نیز در این کشور حضور داشته و تصاویری از حضور وی در میان معترضان در دست است.

مقامات سوئدی از هرگونه برخورد با هتک حرمت قرآن‌ از سوی سلوان مومیکا با ادعای دفاع از آزادی بیان خودداری کرده‌اند و برخی از احزاب راست‌گرا در این کشور نیز به صراحت بر مخالفت خود با تصویب هر قانونی در راستای ممنوعیت قرآن‌سوزی تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۶:۳۵
0
0
جالب توجه اینکه برخی از اعضای این حزب که اتفاقا ایرانی هم هستند و در مجلس سوئد هم حضور دارند همان رهبر این حزب یعنی ییمی اُکِسون بسیار افراطی و ضد اسلام و ایران ستیز هم هستند و در اغتشاشات سال قبل هم بسیار فعال اند.
captcha