۶۸ هزار مدرسه در کشور مجهز به نمازخانه هستند
کد خبر: 4184579
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
باقری:

۶۸ هزار مدرسه در کشور مجهز به نمازخانه هستند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار مدرسه بالای ۲۰ نفر جمعیت در کشور وجود دارد اما فقط حدود ۶۸ هزار مدرسه نماز خانه دارند، گفت: اگر دانش‌آموزان پایبند به نماز باشند بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود.

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورشبه گزارش ایکنا از کرمان، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش امروز، هفتم آذرماه در نهمین اجلاسیه استانی نماز در سالن همایش استانداری کرمان با اشاره به اینکه در روایات مختلف به موضوع نماز بسیار پرداخته شده اما کمتر به کُنه این احادیث پرداختیم، گفت: نماز سبب می‌شود در طول روز انسان از گناه محفوظ بماند به همین دلیل در روایات بر آن تأکید شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش براساس سیاست‌های جدید ابلاغی، پنج وظیفه تربیتی مهم برعهده مدیران مدارس تکلیف شده است که تقویت ایمان، تقویت هویت و هویت‌پذیری دانش‌آموزان، امیدآفرینی، افزایش نشاط و ارتقای خردورزی و خودمراقبتی دانش‌آموزان، از جمله این وظایف هستند که در ذیل آن فعالیت‌های نماز، اردو، تشکل‌های دانش‌آموزی و پرسش و پاسخ تبیین شده است.

باقری با تأکید بر اینکه مدیران مدارس باید شرایط اقامه نماز با تمام لوازم آن را در مدرسه فراهم کنند، افزود: بعضی عوامل مانند مهیا کردن سخت‌افزار برپایی نماز ممکن است تنها در دست مدیران نباشد. اینکه چه دانش‌آموزانی در نماز مدارس شرکت می‌کنند تنها با تشویق مسیر می‌شود.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار مدرسه بالای ۲۰ نفر جمعیت داریم اما تنها حدود ۶۸ هزار مدرسه نماز خانه دارند. همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در آستانه تکلیف داریم و برنامه‌های متعددی برای آموزش نماز به آنها در طول سال در مدارس اجرا می‌شود که آموزش اذکار نماز، آموزش عملی نماز، معرفی مراجع تقلید و تشویق دانش‌آموزان برای انتخاب مرجع تقلید، بارگذاری فایل صحت قرائت نماز دانش‌آموزان در سامانه اختصاصی هر دانش‌آموز، انتخاب یک دانش‌آموز به عنوان نماز یار و برگزاری یک جشن تکلیف، اهم این برنامه‌ها است.

باقری در پایان با بیان اینکه در حوزه پرورشی نمی‌توان کار را به تنهایی انجام داد و اولیا، فرمانداران، ائمه جماعات و... همه در برپایی نماز مدارس باید کمک کنند و هر دستگاه می‌تواند نماز یک مدرسه را برعهده بگیرد، اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان پایبند به نماز باشند بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد و امیدواریم این اجلاسیه آغازی برای شناسایی موانع و چالش‌های حوزه نماز دانش‌آموزی و دانشجویی باشد.

خبرنگار، عطیه باقری، دبیر ایکنای کرمان

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۱۸:۱۸
0
0
خیلی برنامه خوبی بود من به در این اجلاسیه نماز شرکت داشتم
captcha