«لبخند ارمغان» آثار هنری توان‌یابان ذهنی را به نمایش می‌گذارد
کد خبر: 4184821
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

«لبخند ارمغان» آثار هنری توان‌یابان ذهنی را به نمایش می‌گذارد

نمایشگاه گروهی صنایع دستی با عنوان «لبخند ارمغان» به همت توان‌یابان ذهنی مرکز توانبخشی ارمغان در نگارخانه کلک خیال برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، نمایشگاه گروهی صنایع دستی با عنوان «لبخند ارمغان» به همت توان‌یابان ذهنی مرکز توانبخشی ارمغان از 9 آذرماه به مدت یک هفته در نگارخانه کلک خیال برگزار می‌شود. 

سندرم داون یا نشانَگان داون یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید که در اصطلاح علمی تریزومی ۲۱ نامیده می‌شود. این بیماری دارای علائم مختلف از جمله ناهنجاری‌های عمده یا خفیف در ساختار یا عملکرد ارگان‌ها است. 

در این نمایشگاه که با مشارکت مراکز توابخشی و حرفه‌آموزی ارمغان برگزار می‌شود، 300 اثر هنری از 60 نفر از نوجوانان و جوانان سندرم داون (14 سال به بالا) که به مدت یک سال وقت گذاشته‌اند، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. 

همچنین، دست‌ساخته‌های هنری شامل سفال، معرق، کارهای چوبی، شمع، کارت پستال، لوازم نمدی، بافتنی، آینه های کاشیکاری شده و ... از جمله آثاری است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را به صورت همت عالی خریداری کنند. در حاشیه این نمایشگاه همزمان با روز جهانی معلولان(12 آذر) طی مراسمی که ازسوی نوجوانان سندرم داون برگزار می‌شود، از آنان تقدیر می‌شود. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در تاریخ مقرر از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه کلک خیال واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، چنب پارک گلزار طبقه دوم مراجعه و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 33350060 تماس گیرند.

انتهای پیام
captcha