ثابت‌قدم ماندن؛ شرط اساسی در مسیر حفظ‌ قر‌آن
کد خبر: 4184962
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

ثابت‌قدم ماندن؛ شرط اساسی در مسیر حفظ‌ قر‌آن

یک مربی حفظ قرآن‌ گفت: حفظ قرآن توفیقی است که از جانب خدا شامل افراد می‌شود و باید در این مسیر ثابت‌قدم ماند و در این مسیر نورانی نا‌امید شدن معنایی ندارد.

مهدیه خسروی، مربی حفظ قرآن‌کریم در خراسان جنوبیمهدیه خسروی، مربی حفظ قرآن‌ کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حفظ قرآن را به‌صورت کاملا اتفاقی شروع کردم و به یک توفیق اجباری تبدیل شد، گفت: در سال 92 از طرف محل کار همسرم کلاس حفظ جزء ۳۰ را شروع کردم اما کم‌کم علاقه‌ای در من ایجاد شد و نسبت به این امر تلاش کرده و حفظ را ادامه دادم؛ با تمام سختی‌هایی که در طول مسیر بود مشوق اصلی و همراه همیشگی‌ام همسرم بود که باعث شد بتوانم حافظ ۱۵ جزء قرآن شوم.

وی با بیان اینکه در مسیر حفظ قرآن  توانستم مدرک مربیگری حفظ‌ قرآن را در شهر قم بگیرم و در دوره‌های مختلف قرآنی شرکت کنم، افزود: در مسابقات زیادی شرکت کردم، اما امسال توانستم در مسابقات قرآنی بسیج رتبه اول را در حفظ پنج جزء کسب کنم.

این مربی حفظ قرآن‌ با اشاره به اینکه در ابتدای شروع حفظ قرآن فکر نمی‌کردم که روزی حافظ و مربی قرآن باشم، گفت: برگزاری کلاس‌های حفظ را از مسجد شروع کرده و در حال حاضر مؤسسه قرآنی دارم که کودکان و نوجوانان از سن ۴ تا ۱۸ سال را در زمینه‌های قرآنی آموزش می‌ببینند.

خسروی گفت: با دیدن شور و اشتیاقی قرآن‌آموزان انگیزه و انرژی در من دوچندان شد تا با تلاش بیشتر اطلاعاتم را در زمینه قرآن برای آموزش به این قرآن‌آموزان افزایش دهم.

این مربی حفظ قرآن‌ با اشاره به اینکه حفظ قرآن کار آسانی نیست و احتیاج به علاقه و صرف وقت دارد، افزود: حفظ توفیقی است که از جانب خدا شامل افراد می‌شود و باید در این مسیر ثابت‌قدم ماند و نا‌امید نشد.

وی یادآور شد: تک‌تک آیه‌های قرآن دوست‌داشتنی هستند، اما آیه‌ ۱۳۸ سوره بقره ‌در هر شرایطی بر لبانم جاری است و آن را زمزمه می‌کنم زیرا بیانگر رنگ خداست که به هر جا و هر کسی نگاه کنیم گستره عظمت و بزرگی خدا را می‌بینیم.

انتهای پیام
captcha