پیشنهاد تشکیل دپارتمان ویژه حلال در وزارت صنایع تایلند
کد خبر: 4184979
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

پیشنهاد تشکیل دپارتمان ویژه حلال در وزارت صنایع تایلند

پیمپاترا ویچاکول، وزیر صنایع تایلند با توجه توسعه روز افزون محصولات حلال در این کشور پیشنهاد داد تا دپارتمان ویژه حلال در وزارت صنایع تایلند تشکیل شود.

پیشنهاد تشکیل دپارتمان ویژه حلال در وزارت صنایع تایلندبه گزارش ایکنا از تایلند، با توجه توسعه روز افزون محصولات حلال و نقش و جایگاه و چشم انداز  این صنعت در اقتصاد تایلند،  پیمپاترا ویچاکول، وزیر صنایع تایلند پیشنهاد تأسیس دپارتمان ویژه محصولات حلال را در این وزارتخانه ارائه کرده است تا بتوان با همسو کردن همه مجموعه به توسعه  این صنعت سرعت بیشتری بخشید.

وی درباره تأییدیه‌های اسلامی که توسط مرکز اسلامی و مرکز حلال تایلند صادر می‌شود نیز افزود:  این دپارتمان به هیچ وجه در امور دینی و نحوه صدور گواهی‌های حلال دخالت نداشته و این مراکز همچنان به قوت خود در مسئولیت‌های خود باقی خواهند ماند و این دپارتمان صرفا در راستای امور تجاری و بازاریابی و امور صنعتی حلال فعال خواهد بود.

یادآوری می‌شود؛ محصولات حلال در صرفا به مواد غذایی محدود نبوده و شامل مدو لباس ، محصولات دارویی و گردشگری است که ارزش این بازار چیزی بالغ بر 2 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود؛ در حال حاضر 20% صادرات محصولات غذایی تایلند به محصولات حلال اختصاص دارد و از سال 2021 تا 2022 تایلند از صادرات محصولات حلال 6 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

خبرنگار: علی قلعه‌بان

انتهای پیام
captcha