بازدید استاندار از غرفه جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه هفته پژوهش
کد خبر: 4185433
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

بازدید استاندار از غرفه جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه هفته پژوهش

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در نمایشگاه هفته پژوهش حضور یافت و از غرفه سازمان جهاددانشگاهی استان بازدید کرد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، شامگاه امروز ۱۱ آذرماه، با حضور در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری مشهد، از غرفه‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد. در این بازدید از دو محصول کود مایع با نام‌های «اگریمیک» و «گلایسیمیک» که به تازگی توسط پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تولید شده‌اند، رونمایی شد. 

سیدمهدیه خرازی، عضو هیئت علمی گروه پژوهشی بیوتکنولوژی گیاهان باغبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در ابتدای این دیدار با بیان اینکه سالانه ۵ میلیون تن کود وارد کشور می‌شود که ارزبری بالایی دارد، اظهار کرد: با توجه بحران‌ آبی در کشور، لازم است به سمت کشت گلخانه‌ای برویم. این نوع کشت کاملا وابسته به کودهای وارداتی است و ما در راستای کاهش وابستگی به خارج، ساخت دو نوع کود وارداتی پرمصرف را هدف‌گذاری کردیم و توانستیم به دانش فنی آن دست یابیم. این دو نوع کود عملکردی مشابه کودهای وارداتی دارند و قیمتشان ۳۰ درصد پایین‌تر است. 

وی افزود: این کودها تاکنون تنها در کشور اسپانیا تولید می‌شد و ما به عنوان دومین کشور هستیم که این محصولات را تولید کرده و در سطح آزمایشگاهی مورد استفاده قرار داده‌ایم و مراحل تجاری‌سازی آن نیز در حال طی شدن است. 

در بخش دیگر این بازدید حسین امینی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز ضمن معرفی محصول سایلنسر ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، بیان کرد: این محصول صدای موجود در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز را کم می‌کند و تاکنون تولید آن در انحصار یکی دو کشور قرار داشت و ما در مجموعه جهاددانشگاهی خراسان رضوی توانستیم این محصول را تولید کنیم. اکنون تمام شرکت‌های گاز استان مشتری این محصول هستند. 

همچنین امیرمهدی مولوی، عضو گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز در ادامه ضمن معرفی محصول ایمپلنت‌های متخلخل، تصریح کرد: تنها دو، سه شرکت در آمریکا و کره جنوبی این نوع ایمپلنت را تولید می‌کنند‌. ایمپلنت‌های متخلخل دوام بیشتر و بالای ۱۰ سال دارند. ما در جهاددانشگاهی خراسان رضوی این محصول را تولید و تجاری‌سازی و وارد بازار کرده‌ایم که البته برای تولید به میزان بالا و راه‌اندازی خط تولید، نیازمند حمایت هستیم. 

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی از روز نهم آذر آغاز شده و تا دوازدهم آذر ادامه دارد.

حضور استاندار خراسان رضوی از نمایشگاه هفته پژوهش و بازدید در غرفه سازمان جهاددانشگاهی استان

انتهای پیام
captcha