گیلان میزبان هشت شهید گمنام می‌شود
کد خبر: 4185516
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

گیلان میزبان هشت شهید گمنام می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: پیکر مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس به این استان انتقال و در شهرهای مختلف گیلان به خاک سپرده می‌شوند.

تشییع شهید گمنام

به گزارش ایکنا از گیلان‌ و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید گیلان از تشییع پیکر مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس در استان خبر داد و اظهار کرد: پیکر مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس به این استان انتقال و در شهرهای مختلف گیلان به خاک سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدای گرانقدر ۱۹ آذرماه وارد گیلان شده و ۲۶ همین ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به خاک سپرده می‌شوند، افزود: با توجه به موضوع یاد شده پیکر مطهر این شهدای گرانقدر به مدت یک‌هفته مهمان مردم ولایتمدار گیلان هستند و مورد استقبال اقشار مختلف مردم، در نقاط مختلف استان قرار خواهند کرد.

داوطلب گفت: 26 آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم تشییع این هشت شهید گمنام از منطقه پل عراق رشت آغاز و تا میدان شهدای ذهاب(شهرداری) انجام می‌شود و پس از برگزاری مراسم گرامیداشت، پیکر مطهر هر شهید گمنام به یکی از شهرهای استان منتقل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم این استان بیان کرد: پیکر مطهر هشت شهید مدافع حرم نیز به تازگی شناسایی شده که شهید محمدرضا یعقوبی یکی از این شهدا و اهل استان گیلان است، شهید یعقوبی هفت‌سال پیش در منطقه سوریه به شهادت رسید و پیکر این شهید والامقام در این منطقه جا مانده بود که در عملیات تفحص شهدای مدافع حرم در سوریه، کشف و هویت وی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

وی گفت: پیکر این شهید پس از طواف در حرم رضوی برای خاکسپاری به گیلان منتقل می‌شود و اواسط این هفته نیز مراسم تشییع این شهید مدافع حرم در گیلان و شهرستان رشت برگزار می‌شود.

گفتنی است، شهید محمدرضا یعقوبی از جانبازان دفاع مقدس، وکیل پایه یک دادگستری گیلان و متولد ۱۳۴۴ در شهرستان لنگرود بود که در نیمه شب ۱۹ رمضان ۱۳۹۵ در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در خان‌طومان به شهادت رسید به همین علت وی را شهید لیله‌القدر نامیدند.

انتهای پیام
captcha