دانشجویی که مسیر حفظ قرآن را در پیش گرفت
کد خبر: 4186148
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
به مناسبت روز دانشجو

دانشجویی که مسیر حفظ قرآن را در پیش گرفت

ابراهیم فراهانی، دانشجوی مقطع دکتری در رشته زیست فناورانه دانشگاه علوم پزشکی گلستان است که در مسیر علم‌آموزی خود، به دلیل علاقه‌مندی به قرآن، به حفظ کلام وحی پرداخته و این اقدام را گامی مؤثر در جهت پیشرفت و ارتقای تحصیلی خود می‌داند.

ابراهیم فرهانی، دانشجو رشته زیست فناورانه دانشگاه علوم پزشکی گرگانمقام معظم رهبری فرمودند: «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود»، لذا یک دانشجو به عنوان قشر تحصیل کرده جامعه باید به مسائل و مشکلات روز آگاهی داشته باشد و از طرفی امروزه گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه، یک امر ضروری به شمار رفته و آشنایی با آموزه‌های قرآنی باعث آرامش و قوت قلب در انسان شده و قلب انسان را از گناه دور نگه داشته و در نهایت انسان لذت بیشتری از زندگی می‌برد. به مناسبت روز دانشجو ایکنا گلستان یک گفت‌ و گو دوستانه با ابراهیم فرهانی دانشجو رشته زیست فناورانه دانشگاه علوم پزشکی و حافظ ده جز از قرآن کریم را انجام داده که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

ابراهیم فرهانی، حافظ ده جز قرآن کریم، در ارتباط با روند آشنایی خود با حفظ و قرارگیری خود در این مسیر نورانی گفت: زمانی‌که در استان فارس دانشجو ارشد بودم در برنامه‌ای یک راویِ دفاع مقدس، خاطره‌ای از خانمی بیان کرد که ایشان با وجود نابینایی حافظ قرآن و حافظ صحیفه سجادیه بودند، لذا جرقه حفظ بنده توسط این خانم بزرگوار آنجا زده شد.

فرهانی بابیان اینکه در مسیر حفظ «پشتکار» حرف اول را می‌زند، افزود: از زمانی‌که دانشجو مقطع دکترا در دانشگاه علوم پزشکی گرگان شدم، برای آنکه هم‌اتاقی‌هایم اذیت نشوند، صبح زود در سالن مطالعه خوابگاه حفظ خود را انجام می‌دهم و در مسابقات قرآن و با معرفی یکی از دوستان، با اساتیدی همچون جواد شاهینی و خانم رمضانی آشنا شدم و ادامه مسیر را با این بزرگواران در حال پیمودن هستم.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه قرآن کریم در افزایش صبر، امید و تفکر تأثیر بسزایی دارد، ادامه داد: استفاده بی‌هدف از تکنولوژی بالاخص تلفن‌های همراه، خستگی و ناامیدی را به جوانان امروز تزریق می‌کند، لذا بهتر است جوانان و دانشجویان از طریق برنامه‌های قرآنی و سرگرمی‌های مفرح به قرآن ارتباط داده شوند.

وی بابیان اینکه قرآن نقش هدایتگری را برای انسان ایفا می‌کند، اظهارکرد: ارتباط مستمر افراد با قرآن سبب پویایی، تحرک و انگیزه در فرد و جامعه شده و دانشجو به‌عنوان نیرو محرکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه باید بتواند با ارتباط مدام با قرآن به ترویج مفاهیم قرآنی در دانشگاه و جامعه بپردازد.

وی حفظ قرآن را گامی مؤثر در جهت اعتلای پیشرفت علمی خود دانست و گفت: حفظ قرآن به من آرامش می‌دهد و لحظه لحظه زندگی خود را مسیر قرآن طی کرده و براین باورم هستم که قرآن راهگشای من در زمینه علمی و پیشرفت تحصیلی من شده است.

فرهانی با اشاره به اینکه «دانشجو» نیروی محرکه رفع محدودیت‌ها و تسریع در روند توسعه و رسیدن به قله‌های رفیع علم است، گفت: در آیه 46 سوره مبارکه سبأ خدای متعال می‌فرماید: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى، «بگو من فقط به شما يك اندرز مى‏‌دهم كه دو دو و به تنهايى براى خدا به‌پا خيزيد»، لذا دانشجویان باید برای خدا و ترویج مفاهیم کتاب ارزشمند الهی قیام کنند و در این مسیر با پشتکار و همت  خسته نشوند زیرا که پیروزی از آن اهل ایمان و امید است.

انتهای پیام
captcha