به گزارش ایکنا قم، به نقل از روابط عمومی مؤسسه دارالحدیث، حجتالسلاموالمسلین رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث قم در آیین رونمایی از کتاب «مربیگری روشمند» که 16 آذرماه برگزار شد، بیان کرد: از پژوهشهای تبلیغاتی دینی، نهادهای مربوطه باید استفاده کنند که آستان قدس رضوی یکی از همین بهرهبردارهاست، اما نباید فقط این بهرهوری اختصاص به آستان قدس رضوی داشته باشد بلکه باید نهادهای تبلیغاتی دیگر، چون صداوسیما از این پژوهشها بهصورت علمی استفاده کنند.
وی افزود: هدف حوزه علمیه و حکومت رساندن دین به مردم است تا بتوانند دین را وارد سبک زندگی خود کنند، پژوهشها باید به تبلیغ برسند، یعنی نباید اینطور باشد که نهادهایی برای خودشان پژوهش کنند و نهادهایی هم این امر را تبلیغ کنند، هر پژوهشی باید پیوست داشته باشد و برای مردم سادهسازی شود تا در نهایت به دست آنها برسد.
برنجکار در پایان با اشاره به کاربردی کردن پژوهش گفت: پژوهشها باید کاربردی شود، بهطوری که علوم انسانی باید با زندگی مردم مستقیما در ارتباط باشد، جالب است ما در حوزه پژوهش از دو سمت شکایت دریافت میکنیم از یک سو میگویند چرا پژوهشگاهها کارهایی نمیکنند که ما بتوانیم از آن استفاده کنیم و از یک سوی دیگر پژوهشگاهها میگویند چرا از کارهای ما استفاده نمیشود پس لازم است که یک حلقه ارتباطی بین مراکز پژوهشی و نیازهای حاکمیت برقرار شود.
انتهای پیام