فضای واحد ایثارگران سازمان‌ها فرمایشی و نمادین نباشد
کد خبر: 4187729
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان:

فضای واحد ایثارگران سازمان‌ها فرمایشی و نمادین نباشد

سیدحسن نورانی با تأکید بر اینکه واحد امور ایثارگران سازمان‌ها یک فضای فرمایشی و نمادین نباشد، گفت: واحد امور ایثارگران نه تنها مشاور ایثارگران سازمان، بلکه باید ابزاری داشته باشد تا امور ایثارگران را پیگیری کند و بانی و مروج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه خود باشد.

حسن نورانی، مدیرکل بنیاد شهید خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، سیدحسن نورانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، امروز، 22 آذرماه در نشست با مسئولان واحد ایثارگران دستگاه‌ها و سازمان‌های استان با اشاره به مقام و مرتبه شهید نزد خداوند گفت: کار برای خانواده شهدا بزرگ و بلندمرتبه است. مسئولان و مشاوران ایثارگران، همکار و همراه و امین ما در بنیاد شهید هستند.

وی با تأکید بر ارتباط بیشتر مسئولان واحد امور ایثارگران سازمان‌ها با بنیاد شهید افزود: علاقه‌مندیم کاری بکنیم که واحد ایثارگران دستگاه‌ها با همکاری مسئولان واحد امور ایثارگران سازمان‌ها یک فضای فرمایشی و نمادین نباشد.

نورانی با اشاره به طرح «هر اداره یک بنیاد شهید» تصریح کرد: اگر خانواده شهیدی به دستگاهی مراجعه کرد، اما تکریم درستی نشد، نباید به بنیاد شهید مراجعه کند، بلکه باید به نماینده بنیاد شهید در آن دستگاه مراجعه کند تا کار خانواده شهید را پیگیری کند. این تکریم خانواده شهید و ایثارگران است. انتظار ما فعال شدن امور ایثارگران در دستگاه‌هاست. الحمدلله خیلی از این واحدها خوب کار می‌کنند، اما می‌خواهیم فصل جدیدی را شروع کنیم. می‌خواهیم با همکاری شما نگاه مدیران را به واحد ایثارگران تغییر دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تأکید کرد: قبول نداریم که واحد ایثارگران یک سازمان، در حد یک تابلو بماند. واحد امور ایثارگران نه تنها مشاور ایثارگران سازمان، بلکه باید ابزاری داشته باشد تا امور ایثارگران را پیگیری کند و بانی و مروج فرهنگ ایثار وشهادت در دستگاه خود باشد. خدمت به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به سخنان استاندار خوزستان در نشست اخیر شورای ترویج فرهنگ و ایثار استان گفت: در این نشست استاندار روی دو نکته تأکید کرد؛ اول آنکه مصوبات جلسات شورای ترویج ایثار و شهادت الزام‌آور و تعهدآور است و دوم اینکه اگر دستگاهی قوانین مربوط به ایثارگران را اجرایی نکرد، باید از آن شکایت کرد.

نورانی در ادامه بر برگزاری مستمر نشست با مسئولان واحد ایثارگران دستگاه‌ها و سازمان‌های استان و تشکیل گروه بازرسی ایثارگران دستگاه‌ها در جهت تقویت امور ایثارگران دستگا‌ه‌ها تأکید کرد و با اشاره به ظرفیت یک درصد بودجه دستگاه‌ها گفت: این یک ظرفیت قانونی است که پیش از این وجود نداشت. طبق قانون، با ابلاغ رئیس‌جمهور، حداقل یک درصد از بودجه هر دستگاه باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد. سهم هر دستگاه مشخص شده است. ما مصوب کرده‌ایم که این بودجه در چه راهی هزینه شود. صرف دور هم جمع کردن ایثارگران هر دستگاه و اهدای یک کارت هدیه به آنها کفایت نمی‌کند، برگزاری مراسم و یادواره نیز مورد توجه باشد. 

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان ادامه داد: طبق ابلاغ شورای ترویج موظفیم عملکرد تک‌تک مسئولان واحدهای امور ایثارگران را جمع‌آوری و گزارش آن را ارائه دهیم. در پایان از پنج دستگاه که عملکرد بهتری دارند تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به کنگره شهدای استان خوزستان گفت: دستگاه‌ها به این کنگره توجه خاص داشته باشند. بنیاد شهید مسئول دو کمیته تکریم و آمار و اطلاعات است. تقاضای ما این است که طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا را جدی بگیرید.

انتهای پیام
captcha