قوانین مربوط به ایثارگران یکپارچه می‌شوند
کد خبر: 4187814
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید:

قوانین مربوط به ایثارگران یکپارچه می‌شوند

مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه هم‌اکنون در حال جمع‌بندی قوانین مربوط به ایثارگران هستیم، گفت: این کار را از ابتدای امسال آغاز کردیم تا قوانین یکپارچه شوند و در نهایت به مجلس و  دولت ارائه خواهند شد.

مصطفی عبدالملکی، مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربه گزارش ایکنا از فارس، مصطفی عبدالملکی، مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز، 22 آذرماه در دومین همایش حقوق شهروندی و ایثارگران استان فارس گفت: مقرر شده بود یکسری کارگروه‌ها برای مباحث حقوقی ایثارگران در استان‌ها تشکیل شود که این کار در استان فارس انجام شده است تا بحث آموزش ایثارگران و گوشزد کردن وظایف دستگاه‌ها در قبال آن‌ها را د نبال کند.

وی با یادآوری اینکه منشور حقوق شهروندی صراحتاً درباره جامعه ایثارگری صحبت کرده و حقوق آنان را بیان کرده است، گفت: در همین راستا پیگیری گزارش اقدامات انجام شده در دستگاه‌های اجرایی در خصوص حقوق شهروندی ایثارگران انجام دادیم و طی همین ماه، جمع‌بندی را انجام داده و به رهبر معظم انقلاب ارائه خواهیم داد.

مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه قوه قضاییه همیشه در این راستا پیشقدم بوده و به ما کمک کرده است، گفت: بقیه دستگاه‌ها هم کمابیش کمک کرده‌اند اما لازم است این کمک‌ها دائمی باشد.

عبدالملکی با تصریح اینکه بعد از گرفتن گزارش‌ها از دستگاه‌ها، آسیب‌شناسی انجام می‌دهیم، افزود: یکسری آیین‌نامه مربوط به ایثارگران باید پیش‌نویس شوند و اگر در هیئت وزیران تصویب شد، تبدیل به بازوی اجرایی دستگاه‌ها خواهند شد.

مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید کشور نقش دستگاه‌ها را مجدداً در این عرصه یادآور شد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در ارائه خدمات به ایثارگران همکاری کنند و انتظار است که شأن و منزلت ایثارگران در این میان نیز حفظ شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس کل دادگستری فارس در خصوص قوانین ایثارگران گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌بندی قوانین مربوط به ایثارگران هستیم و این کار را از ابتدای سال جاری آغاز کردیم و به یاری خدا این قوانین یکپارچه شده و به مجلس و  دولت ارائه خواهند شد.

عبدالملکی یادآور شد: ما می‌توانیم برای ایثارگران قوانینی را پیش‌نویس کرده و در قالب لایحه به مجلس ارائه دهیم لذا به‌روزرسانی قوانین باید در مجلس انجام شود و لوایح پیشنهادی ما تبدیل به قانون شود.

مدیرکل امور حقوقی بنیاد شهید کشور از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با قوه قضائیه خبر داد و گفت: در راستای قوانین مربوط به ایثارگران این تفاهم‌نامه منعقد شده است که به استان‌ها هم ابلاغ شد و مقرر شد خود استان‌ها نیز بر اساس تفاهم‌نامه اقدام کنند.

وی یکی دیگر از اقدامات حقوقی بنیاد شهید را توجه به زندانیان غیرعمد جامعه ایثارگری عنوان کرد و گفت: در این زمینه با قوه قضائیه صحبت کردیم و بنا شده است که لیست زندانیان غیرعمد این جامعه را به ما ارائه دهند تا پیگیر کارهای آن‌ها باشیم.

عبدالملکی همچنین مسکن ایثارگران را یادآور شد و گفت: در بحش مسکن پیش‌نویس آیین‌نامه مسکن ایثارگران را تدوین و برای آنان مباحث وام و تسهیلات را دنبال می‌کنیم و حتماً باید به این سمت حرکت کنیم که هر ایثارگری که فاقد مسکن است، صاحب‌خانه شود.

انتهای پیام
captcha