پژوهش و تحقیق از نیازهای اساسی پیشرفت یک جامعه است
کد خبر: 4188075
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
امام جمعه ساری:

پژوهش و تحقیق از نیازهای اساسی پیشرفت یک جامعه است

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق از نیازهای اساسی پیشرفت یک جامعه است، گفت: اسلام، دین پیوندهای خانوادگی و اجتماعی است که از نمادهای مهم آن پیوند حوزه و دانشگاه است.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری،  ۲۴ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه ساری که در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با تسلیت  ایام فاطمیه  و اشاره به شأن و جایگاه حضرت فاطمه(س) در نزد پیامبر اکرم(ص) گفت: بنا بر فرمایشات پیامبر اسلام(ص) هر کسی حضرت فاطمه زهرا(س) را بیازارد پیامبر و خدا را آزرده است؛ از این سخن نورانی، عصمت حضرت فاطمه(س) استفاده می‌شود که آیا حضرت فاطمه را با کارهایمان اذیت می‌کنیم یا خیر.

وی افزود: این مطالب برای ما تکان‌دهنده است که نکند در زندگی کاری کنیم که موجب اذیت روح مطهر حضرت فاطمه(س) شود، یادآور شد: باید همیشه خود را مورد نقد قرار دهیم که اگر رفتاری مورد آزار و اذیت آن حضرت می‌شود، ترک کنیم.

محمدی لائینی تصریح کرد: مجلس حضرت فاطمه(س) نیازمند دعوت نیست و باید حضور پررنگ داشته باشیم. مبادا جریان فاطمیه سوژه‌ای شود که به سمت سیاست‌هایی که دشمن می‌خواهد همانند تفرقه و تشیع انگلیسی برویم، لازم است یک فاطمیه ناب داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ۲۷ آذر، سالروز پیوند حوزه و دانشگاه بیان کرد: اسلام دین پیوندهای خانوادگی و اجتماعی است که از نمادهای مهم آن پیوند حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه ساری با اشاره به درپیش بودن هفته پژوهش گفت: یکی از نیازهای اساسی پیشرفت یک جامعه، پژوهش و تحقیق است. در حوزه کشاورزی مرکز پژوهش‌های کشاورزی با فعالیت خود می‌تواند به تقویت کشاورزی کمک کند، به نظر می‌رسد تحقیق در این حوزه جدی گرفته نمی‌شود و ضعف‌هایی وجود دارد.

وی اظهار کرد: مسئولان باید با کسانی که با ترک فعل بحران ایجاد می‌کنند، برخورد جدی داشته باشد.

محمدی لائینی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به تمام دنیا شر می‌رسانند، به نظر بسیاری از کارشناسان اگر آمریکا وارد این جنگ بعد از طوفان الاقصی نمی‌شد شکست اسرائیل قطعی بود، اما نه تنها اسرائیل از این جنگ نجات نخواهد یافت بلکه استکبار جهانی هم در این گرداب غرق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha