ثبت‌نام ۷۰ هزار متقاضی برای شرکت در اعتکاف حرم رضوی
کد خبر: 4188792
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

ثبت‌نام ۷۰ هزار متقاضی برای شرکت در اعتکاف حرم رضوی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: ۷۰ هزار متقاضی از ۲۲ کشور جهان برای شرکت در اعتکاف حرم رضوی ثبت‌نام کرده‌اند و منتخبان پنجم دی‌ماه از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، امین بهنام، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در خصوص اعتکاف حرم رضوی اظهار کرد: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام اعتکاف حرم رضوی، 70 هزار متقاضی داخلی و خارجی درخواست خود برای شرکت در این مراسم معنوی را ثبت کردند که با توجه به ظرفیت محدود میزبانی در این آستان، منتخبان پنجم دی ماه از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

بهنام افزود: ثبت‌نام متقاضیان از ۱۴ آذرماه آغاز شد و تا ۲۳ آذرماه ادامه یافت که طی این مدت بیش از 70 هزار متقاضی در این اعتکاف ثبت‌نام کردند. طی این بازه زمانی ۱۰ روزه، بیش از 67 هزار و 355 نفر از هموطنان ساکن ایران ثبت‌نام خود را نهایی کردند که  42 هزار و 172 نفر از متقاضیان از خراسان رضوی، بالغ بر 5681 نفر از آن‌ها از استان تهران و  4606 نفر از ثبت‌نام کنندگان از استان اصفهان هستند.

معاون اماکن متبرکه رضوی بیان کرد: علاوه بر ایران، 3070 متقاضی نیز از 21 کشور جهان درخواست خود برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف حرم مطهر رضوی را ثبت کردند که به‌ ترتیب فراوانی، کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، ترکیه، لبنان، استرالیا، آذربایجان، سوریه، نیجریه، آمریکا، کانادا، بنگلادش، تانزانیا، آلمان، فیلیپین، قزاقستان، آفریقای جنوبی، کویت، هلند و هندوراس را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: از مجموع 70 هزار نفر ایرانی و غیر ایرانی که از طریق سایت یا پیامک برای حضور در اعتکاف حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کرده‌اند، 22 هزار و 171 نفر از آن‌ها آقایان و 48 هزار و 256 نفر از آن‌ها بانوان هستند، همچنین از نظر بازه سنی متقاضیان، به‌ تربیت بیشترین تعداد مربوط به بازه‌های سنی 31 تا 40 سال، 11 تا 20 سال و 21 تا 30 سال است که نشان از پیشتازی جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی دارد.

بهنام درباره ظرفیت پذیرش در مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به محدودیت‌های مکانی موجود، امکان میزبانی از 1200 نفر در مراسم اعتکاف حرم مطهر فراهم شده که به تعداد مساوی بین خواهران و برادران تقسیم خواهد شد. از ظرفیت ۱۲۰۰ نفری امسال، حداکثر ۱۰ درصد به زائرین غیرایرانی، حداکثر ۱۰ درصد به زائران خارج از خراسان رضوی و حداکثر ۱۰ درصد به معتکفین حضور مجدد که در سه سال گذشته جز معتکفین حرم مطهر بودند، اختصاص خواهد یافت و ۷۰ درصد دیگر ظرفیت نیز به سایر ثبت‌نام‌کنندگان اختصاص دارد.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: قرعه‌کشی بین تمامی ثبت‌نام‌ کنندگان، یکم دی‌ماه انجام و نتایج آن تا پنجم دی‌ماه از طریق ارسال پیامک به داوطلبان پذیرش شده اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha