زمینه ازدواج کارمندان دولت تسهیل شود
کد خبر: 4189085
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

زمینه ازدواج کارمندان دولت تسهیل شود

 حجت‌الاسلام محمد متقی‌فر با بیان اینکه آماری از تجرد کارمندان دولت وجود دارد، گفت: دستگاه‌ها باید تعداد مجردین را اعلام کنند و وزارت ورزش و جوانان برای تسهیل ازدواج این افراد و برگزاری دوره‌های مختلف آمادگی دارد.

حجت‌الاسلام محمد متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز، ۲۹ آذرماه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان ضمن گلایه از عدم حضور مدیران کل استان در این جلسه، گفت: امتیازات مختلفی برای این ستاد باید در نظر گرفته شود اما زمانی که ستاد فعال نیست اعتباری هم جذب استان نمی‌شود.

وی با اشاره به آمار افراد مجرد در کشور افزود: آمار وحشتناکی از تجرد کارمندان دولت وجود دارد و باید نسخه‌ای جدا از عموم مردم، برای این افراد داشته باشیم. دستگاه‌ها باید تعداد مجردین را اعلام کنند و وزارت ورزش و جوانان برای تسهیل ازدواج این افراد و برگزاری دوره‌های مختلف آمادگی دارد تا فضای خوبی در استان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام متقی‌فر با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان بحث تخصصی ازدواج را مد نظر دارد، اظهار کرد: سالانه ۱۰ هزار کارگاه آموزشی پیش از ازدواج از سوی وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود و اگر دستگاه‌ها کمک‌کنند آمادگی داریم تا آموزش‌های پیش از ازدواج و تحکیم خانواده در شهرستان‌های استان پررنگ‌تر شود.

نیما بردیافرد، رئیس کمیسیون ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه با بیان اینکه کرمان در حوزه نرخ ازدواج در رتبه ۱۱ کشوری قرار دارد، گفت: ۴۲۱ هزار و ۹۹۷ بانوی مجرد در استان حضور دارند و ۲۱ هزار و ۱۸۶ تعداد ازدواج ثبت‌شده کرمان است.

بردیافرد مباحث فرهنگی و اجتماعی را از عوامل اصلی عدم ازدواج دانست و با بیان اینکه استان‌های کم برخوردار وضعیت ازدواج بهتری دارند، اظهار کرد: میانگین کشوری وضعیت ازدواج‌های ثبت‌ شده زیر ۱۸ سال در آقایان یک درصد و در بانوان ۲۱ درصد است. در استان کرمان نیز ۲۴ درصد ازدواج‌ها زیر ۱۸ سال است و سال گذشته پنج هزار و ۷۷۴ نفر افراد زیر ۱۸ سال در استان کرمان ازدواج کردند.

انتهای پیام
captcha