مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4189458
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن البرز برگزار می‌شود

مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی قرآن‌آموزان مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان البرز اواخر دی‌ماه برگزار می‌شود.

هادی خانمحمدی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌‌سرایی قرآن‌آموزان مراکز دارالقرآن استان خبر داد و گفت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات به شیوه مجازی و ارسال اثر برگزار شده است و مرحله نهایی آن اواخر دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از بین مراکز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش استان قم در نهایت یک گروه از دختران و یک گروه از پسران به مرحله مقدماتی مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی قرآن‌آموزان سراسر کشور راه خواهند یافت، افزود: گروه‌های راه‌یافته به مرحله مقدماتی کشوری در مراحل استانی با سایر مراکز دارالقرآن استان رقابت کرده و به‌عنوان دارالقرآن اول به این مرحله راه پیدا می‌کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز توضیح داد: گروه مدیحه‌سرایی به‌طور میانگین بین پنج تا هفت نفر عضو دارد که این نفرات اعضای مراکز دارالقرآن کریم هستند که در طول سال تحصیلی، زیر نظر مربیان متخصص مراکز دارالقرآن آموزش دیده و با دوستان خود در دارالقرآن‌ها به تمرین قطعات معرفی‌شده برای مدیحه‌سرایی و همخوانی می‌پردازند.

وی گفت: آثار ارسالی بعد از اتمام مهلت به‌صورت الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت داوران ملی و بین‌المللی از طرق سامانه نورینو داوری خواهند شد.

انتهای پیام
captcha