ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین برای صیانت از حقوق عامه
کد خبر: 4190003
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین برای صیانت از حقوق عامه

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برای صیانت و حفاظت حقوق عامه باید از روش‌های سنتی عبور کرد و به سمت استفاده از امکانات و فناوری‌های نوین رفت.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی چهارم دی ماه در نشست تخصصی اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری، با موضوع احیای حقوق عامه و نقش آن در ترویج و گسترش عدالت اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری به مسائل و موضوعات دستگاه قضایی و قوه‌ قضائیه یک نگاه عمیق، عالمانه و راهبردی در تمامی بخش‌ها است.

وی‌ افزود: یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری حفاظت و صیانت از حقوق عامه بوده و این اهمیت و مطالبه در بیانات ایشان مشاهده می‌شود و در صیانت و حفاظت حقوق عامه باید از روش‌های سنتی عبور کرد و به سمت استفاده از امکانات و فناوری‌های نوین رفت و باید تمامی نهادهای مختلف نظارتی را درگیر این موضوعات کرد و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه کرد.

عتباتی ادامه داد: افراد شاغل در مجموعه قوه قضائیه که از نزدیک شاهد مشکلات موجود در صیانت و حفاظت از حقوق عامه هستند انتظار می‌رود این مشکلات را جمع‌بندی و به دستگاه قضایی منعکس کنند تا بتوان با رویکرد پیشگیرانه از ظرفیت دستگاه قضایی در حفاظت و صیانت از حقوق عامه بهره برد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نشست‌های تخصصی پنج گانه که در راستای برگزاری اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در دی ماه برگزار خواهد شد و آثار و مقالات جمع آوری شده برای ارسال به اولین همایش که در بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha