آیین تجلیل از تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه استان قم برگزار شد
کد خبر: 4190313
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

آیین تجلیل از تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه استان قم برگزار شد

آیین تجلیل از تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه استان قم صبح امروز در سالن اجلاس مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد.

آیین تجلیل از تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه استان قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطه مهری، مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان قم در آیین تجلیل از تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه استان قم که امروز ۶ دی‌ماه، در سالن اجلاس مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تقدیر از همه ارگان‌ها و دستگاه‌هایی که در این مراسم و جهت تقدیر از خیران استان حاضر شدند، اظهار کرد: امروز با عنایت خداوند میزبان نیکوکارانی هستیم که در کار خیر بر یکدیگر سرعت و سبقت می‌گیرند. این مراسم نتیجه تعامل و هم‌افزایی بیشتر اصحاب خیر و نیکوکاری استان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام‌خمینی(ره) میزبان بیش از 280 مؤسسه خیریه، گروه جهادی، تشکل‌های مردمی و مراکز نیکوکاری است که این فقط بخشی از جبهه پرقدرت خیر، احسان و نیکوکاری در استان قم بوده و امید است تا با برگزاری چنین مراسماتی بتوانیم دست‌گیری بیشتری از نیازمندان استان کنیم و با لطف خدا این کار خیر و پربرکتی که خیران استان از گذشته شروع کرده‌اند، ادامه‌دار و پرخیر و برکت باشد.

کشور مردم پایه و انقلاب ما مردم‌محور است

حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم، اظهار کرد: کشور ما مردم پایه و انقلاب ما مردم‌محور است و مردم هدایت‌گر و راهبر نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و پیشرفت‌های نظام مدیون تلاش‌های مردم بوده است. هر جا مردم در کنار هم بوده‌اند و با ندای ولایت حرکت کرده‌اند، در همه زمینه‌ها پیشرفت و توسعه کشور مشاهده شده است.

آسوده با بیان اینکه حوزه خیر و احسان بخشی از جورچین نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن خیر، نیکوکاری، محبت و عاطفه آن هم بر مدار خدا انجام شود، دارای سلامت و همبستگی اجتماعی دینی است. اگر می‌خواهیم جامعه ما دینی، ارزشی و اسلامی باشد، تمام مردم خیر و احسان را باید ساری و جاری کنند.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مردمی متولی امر خیر و احسان در جامعه هستند، ابراز کرد: این گروه‌ها برخاسته از بطن مردم هستند و بدون توجه به ساختار سخت اداری فعالیت خود را دسته‌‌جمعی و دلی پیش می‌برند تا به مظلومان و محرومان کمک کنند. مسئله مسکن، تحصیل و درمان قابل حل هستند و کمیته امداد در حوزه خیر و احسان وظیفه راهبردی دارد، همچنین دولت وظیفه دارد مسیر امدادرسانی نهادهای مردمی را به مددجویان سهل کند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این برنامه دو هدف محوری داشته، بیان کرد: اگر کارآفرینان در جامعه نبودند و دل به تولید نمی‌دادند، وظیفه نظام و حکومت بود که این کمبود را جبران کند و اشتغال‌آفرینی کند و اولین هدف برگزاری این برنامه تقدیر از  این عزیزان است. دومین قشری که تقدیر از ایشان برای دولت واجب است، مؤسسات خیریه هستند که اگر این حمایت از طرف آن‌ها صورت نمی‌گرفت، وظیفه نظام و دولت پر کردن جای خالی این عزیزان بود، لذا دولت و نظام همواره از این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه‌ای به عمل می‌آورد.

آسوده هدف دوم را عهد و میثاق برای از بین بردن فقر در جامعه عنوان کرد و گفت: عهدی ببندیم تا دانش‌آموزی به علت مشکل اقتصادی ترک تحصیل نکند، همچنین مبحث ازدواج که از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز هست از مهمترین مباحثی است که باید به آن عنایت بیشتری کرد. مبحث بعدی تأمین سرپناه است که اهتمام ویژه‌ای را می‌طلبد و جهت تحقق این امر گفتمان‌سازی را ایجاب می‌کند تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

وی توانمندسازی اقتصاد خانواده‌ها را عهد بعدی دانست و گفت: اهتمام به رونق تولید و ارزش‌آفرینی توسط مردم موضوع مهمی است که می‌تواند نقش مهمی را در مددرسانی ایفا کند. هم‌چنین پرداخت به مسئله درمان و سلامت ششمین عهد است، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اهتمام به مسئله درمان و سلامت روانی خانواده‌ها از مهمترین مباحثی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و آخرین عهد نیز تکریم پیشکسوتان و سالمندان است که وظیفه تبیین این امر هم از وظایف گروه‌های خیریه و احسانی است.

انتهای پیام
captcha