جمع‌آوری 54 میلیارد تومان زکات در کردستان
کد خبر: 4190591
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

جمع‌آوری 54 میلیارد تومان زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه طی امسال 54 میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده است، یادآور شد: از این مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان وارد کمیته امداد شده مابقی توسط خیرین جمع‌آوری شده است.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان شامگاه گذشته، هفتم دی در نشست شورای زکات شهرستان مریوان گفت: یکی از فلسفه‌های زکات، برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد برابری و برادری در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات توسط  ثروتمندان باعث گردش منابع مالی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی جامعه اسلامی می شود، افزود: از دیگر فواید ترویج و فرهنگ‌سازی زکات در جامعه،  جلوگیری از رسوب دارایی و ثروت توانمندان جامعه و  اثر دادن این ثروت در زمینه کمک به نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، واگذاری کار خیر به مردم است،  در این زمینه با کمک معتمدان و خیران، مراکز نیکوکاری ایجاد شده  و از طریق این مراکز خیران و کسانی که تمکن مالی دارند شناسایی و کمک های آنها را به سمت نیازمندان واقعی جامعه هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی امسال ۵۴ میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده است، یادآور شد: از این مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وارد کمیته امداد شده و از طریق این نهاد برای نیازمندان هزینه شده و ۹۹ درصد زکات توسط خیران و معتمدین در همان منطقه جمع آوری شده هزینه و توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha