غرب از اسلام متنفر است
کد خبر: 4191316
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
استاد دانشگاه ایتالیایی:

غرب از اسلام متنفر است

استاد دانشگاه ایتالیایی و کارشناس مسائل امنیت بین‌الملل با اشاره به وجود استانداردهای دوگانه در غرب از نفرت‌پراکنی موجود در جهان غرب و علیه اسلام انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ایتالیا نیوز، روزنامه ایتالیایی «الواتو کوتیدیانو» مقاله‌ای از پروفسور الساندرو اورسینی، استاد دانشگاه و متخصص مسائل امنیت بین المللی، منتشر کرد که در آن به استانداردهای دوگانه در زدن برچسب تروریست بر روی یک شخص یا نهاد می‌پردازد.

اورسینی در این مقاله می‌گوید: پس از حمله به برج‌های دوقلو در ایالات متحده، رهبران جهان تروریسم را به اسلام ربط داده و به گونه‌ای تفسیر کردند که علوم اجتماعی به هیچ وجه آن را تأیید نمی‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به برخوردهای دوگانه غرب می‌افزاید: مسلمانان چند واقعیت علمی قابل مشاهده را با هم مقایسه می‌کنند؛ اولین مورد این است که اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد تا این کشور را به خاطر حمله به اوکراین را مجازات کند، اما در قبال اسرائیل که اشغالگر سرزمین‌های فلسطینی است از اتخاذ چنین تصمیمی خودداری می‌کند. مورد دیگر این است که مسلمانان متوجه هستند دادگاه کیفری بین‌المللی در مارس 2023 و در واقع در زمانی اندک حکم بازداشت پوتین را صادر کرد، اما چنین اقدامی را علیه نتانیاهو انجام نمی‌دهد.

این نویسنده ایتالیایی تأکید می‌کند: مسلمانان دریافته‌اند که غرب تهدیدی برای نظام بین‌المللی است زیرا به طور سیستماتیک قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، همانطور که در مورد عملکرد ناتو در صربستان، لیبی و عراق اتفاق افتاد. تمام این موارد جنگ‌های غیرقانونی بود. مسلمانان می‌گویند هیچ کس به اندازه غرب مناطق زیادی را بی‌ثبات نکرده است که نمونه آن را در افغانستان، لیبی و عراق دیده‌ایم.

انتهای پیام
captcha