رهبر معظم انقلاب با الهام از قرآن معادله قدرت را به نفع جهان اسلام رقم زد
کد خبر: 4191977
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

رهبر معظم انقلاب با الهام از قرآن معادله قدرت را به نفع جهان اسلام رقم زد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کینه‌توزی امروز استکبار جهانی نسبت به ایران، دشمنی با قرآن است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب با تکیه بر قرآن و الهام از این کتاب مقدس معادله قدرت را به نفع جهان اسلام رقم زد.

رهبر معظم انقلاب با الهام از قرآن معادله قدرت را به نفع جهان اسلام رقم زد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مشهد مقدس، آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) اجلاسیه شرق کشور صبح امروز، ۱۴ دی ماه، در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت طی سخنانی در این مراسم گفت: خوشبختانه مبانی قرآن و احکام الهی در حد توان در نظام اسلامی ایران پیاده شده که همین مسئله مایه خشم دشمنان شده است.

وی افزود: احکام و آموزه‌های قرآن به دست امام راحل به عنوان فقیهی قرآن شناس در جامعه ایران پیاده‌سازی شد و اکنون رهبر فرزانه انقلاب این وظیفه خطیر و مهم را برعهده دارند و در واقع دشمنی امروز استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران، دشمنی با قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در ادامه رهبر معظم انقلاب را ستون خیمه حرکت قرآنی در سال‌های اخیر در کشور دانست و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جهان را برای تحقق تمدن مهدوی آماده می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اهتمام به محور مقاومت را از تاکیدات همیشگی معظم له دانست و گفت: مقاومت مورد تاکید مقام معظم رهبری ریشه قرآنی دارد و ما امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی که در جنگ ۶ روزه چند کشور عربی را شکست داد، امروز نزدیک به سه ماه است که به نوار غزه حمله کرده است، اما هنوز موفق به تصرف این قطعه کوچک از محور مقاومت نشده است.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ایستادگی در برابر جریان طاغوت را از قرآن فراگرفته‌اند و آنچه امروز از ایستادگی مردم غزه شاهد آن هستیم، نتیجه پیروی این هسته مقاومت از اندیشه‌های مقام معظم رهبری است.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در پایان گفت: قرآن کریم علاوه بر اینکه مخاطبان عصر نزول را مورد توجه قرار می‌دهد و هدایت آن‌ها را برعهده می‌گیرد، با آن‌ها به گونه‌ای سخن می‌گوید که آیندگان را نیز شامل می‌شود. رهبر معظم انقلاب نیز تاکید دارند که در تفسیر آیات قرآن باید شرایط نزول آیات نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha