انتقال روش‌های تربیتی صحیح اسلامی از رسالت‌های بانوان مداح است
کد خبر: 4192923
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

انتقال روش‌های تربیتی صحیح اسلامی از رسالت‌های بانوان مداح است

رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور گفت: یکی از رسالت‌های بانوان مداح یادگیری روش‌های تربیتی صحیح اسلامی و انتقال آن به جامعه بانوان از طریق منابر و مجالس اهل بیت(ع) است که خوشبختانه این جریان بین بانوان در حال شکل‌گیری است.

مصطفی خورسندی، رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشوربه گزارش ایکنا از یزد، مصطفی خورسندی، رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور، 18 دی‌ماه در دیدار با بانوان ستایشگر استان یزد با بیان اینکه امروز نقش زنان در جامعه نقشی مهم و اثرگذار است گفت: این اثرگذاری، توسط بانوان مداح به ویژه در مباحثی نظیر فرزندآوری، همسرداری و تقویت بنیان خانواده دوچندان است.

رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور افزود: یکی از رسالت‌های بانوان مداح فراگیری روش‌های تربیتی صحیح اسلامی و انتقال آن به جامعه بانوان از طریق منابر و مجالس اهل بیت(ع) است که الحمدالله این جریان در حال شکل‌گیری بین بانوان است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از بانوان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن دیدار به کرامت و بزرگی عظمت مقام زن و مادر و تأثیرگذاری بنیادین این قشر از جامعه تأکید کردند و فرمودند: «مادرها مایه‌ی انتقال عناصر هویّت ملّی‌اند؛ هویّت ملّی یک چیز مهمّی است. یعنی هویّت یک ملّت، شخصیّت یک ملّت در درجه‌ی اوّل به وسیله‌ی مادرها منتقل می‌شوند؛ زبان، عادات، آداب، سنّت‌ها، اخلاق‌های خوب، عادت‌های خوب، اینها همه در درجه‌ی اوّل به وسیله‌ی مادر منتقل می‌شود... افشاننده‌ی بذر ایمان در دلها؛ مادرها هستند».

رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور تصریح کرد: همه بانوان به ویژه مداحان، نسبت به بازخوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اهتمام ورزند و اگر این منویات را سرلوحه زندگی خود قرار دهند مسیر جامعه به سمت صحیحی سوق داده خواهد داده شد چرا که اگر خانواده درست شود جامعه نیز درست خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌ها در مقوله عفاف و حجاب اظهار کرد: بانوان محجبه ما باید با پوشش متعالی اسلامی که همان چادر مادر سادات، حضرت صدیقه طاهره است در اماکن مختلف حضور جدی داشته باشند و همین حضور بسیاری از اتفاقات را کمرنگ خواهد کرد.

توجه به سلامتی جسم در کنار سلامت روح و انجام فعالیت‌های ورزشی از دیگر توصیه‌های رئیس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور  به بانوان مداح بود.

انتهای پیام
captcha