پیام تسلیت مدیر‌کل ارشاد لرستان به‌مناسبت درگذشت «اسماعیل بی‌آبی»
کد خبر: 4192924
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

پیام تسلیت مدیر‌کل ارشاد لرستان به‌مناسبت درگذشت «اسماعیل بی‌آبی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به‌مناسبت درگذشت اسماعیل بی‌آبی، پژوهشگر و نسخه‌شناس هنر تعزیه، پیام تسلیتی صادر کرد.

حاج اسماعیل بی‌آبی، پژوهشگر و نسخه‌شناس هنر تعزیه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به‌مناسبت درگذشت اسماعیل بی‌آبی، پژوهشگر و نسخه‌شناس هنر تعزیه، پیام تسلیت صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«خبر ناگوار درگذشت استاد حاج اسماعیل بی‌آبی، پژوهشگر و نسخه‌شناس هنر تعزیه و پیشکسوت فرهنگ و هنر شهرستان الیگودرز و استان لرستان، کام جانمان را تلخ کرد.

بی‌تردید کوچ چنین بزرگانی ضایعه‌‌ای اسف‌بار و جبران‌ناپذیر برای فرهنگ و هنر استان لرستان است.

نام و یاد استاد بی‌آبی که خدمات ارزنده‌ فرهنگی و هنری او مانند خورشید تابان بر همه مردم شریف شهرستان الیگودرز روشن و آشکار است، هیچ‌گاه از یاد و خاطره‌ اهالی فرهنگ و هنر پاک نخواهد شد. 

آنچه در این میان مرهمی بر تألمات روحی و جسمی است، توجه به «فرهنگ قدردانی و قدرشناسی» مردم و هنرمندان گرانمایه‌ شهرستان الیگودرز در دوران حیات هنرمندان و به‌ویژه در باب مقام هنری این استاد فرزانه است.

حرمت‌گذاری بی‌نظیر هنرمندان شهرستان الیگودرز نسبت به ایشان طی قریب به دو دهه مسئولیت انجمن تعزیه، نگاه ویژه نشریات شهرستان به چاپ مقالات متعدد وی پیرامون این هنر والا، و موارد بی‌شمار دیگر، تنها و تنها بخشی از سبزبرگ فرهنگ غنی مردم این دیار و نیز انجام وظیفه و ادای دین جامعه هنری نسبت به مقام این هنرمند پیشکسوت است.

ضمن طلب آمرزش و مغفرت از درگاه حضرت حق برای این استاد ارجمند و عرض تسلیت به خانواده‌ محترم ایشان و جامعه‌ فرهنگی هنری شهرستان الیگودرز، برای همه‌ هنرمندان این دیار هنرپرور، آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.»

انتهای پیام
captcha