واکنش یمن به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت
کد خبر: 4193338
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

واکنش یمن به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن، تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت علیه یمن در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سرخ را یک بازی سیاسی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العالم، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن، در توئیتی نوشت: تصمیمی که درباره امنیت کشتیرانی در دریای سرخ اتخاذ شد، یک بازی سیاسی است و آمریکا خود ناقض قوانین بین‌المللی است.
 
وی از رژیم صهیونیستی خواست فورا تمام حملاتی را متوقف کند که مانع استمرار زندگی در غزه و نقض حقوق، آزادی، صلح و امنیت منطقه می‌شود.
 
محمدعلی الحوثی از شورای امنیت خواست که دو میلیون و سیصد هزار نفر اهالی غزه را از محاصره اسرائیلی آمریکایی نجات دهد، محاصره‌ای که این منطقه را به بزرگ‌ترین زندان جهان تبدیل کرده است.
 
وی تاکید کرد که یمن به هرگونه تجاوز آمریکا علیه صنعا به بهانه ممانعت از عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی از دریای سرخ پاسخ می‌دهد.
 
الحوثی تصریح کرد: ما بر ضرورت ایستادگی در برابر ظالم بر اساس احکام دین اسلام تأکید می‌کنیم و معتقدیم کاری که نیروهای مسلح یمن انجام می ‌دهند، در چارچوب دفاع مشروع قرار دارد.
واکنش یمن به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت
عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: هر کشوری که از رژیم صهیونیستی حمایت کند، مسئول جنایاتی است که این رژیم با حمایت آمریکا و انگلستان انجام می‌دهد و ناقض قوانین بین المللی تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «المسیره» یمن، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز  قطعنامه شورای امنیت در محکوم کردن حملات به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را بازی سیاسی توصیف کرد و در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه ارتش یمن گفت: این خود آمریکا است که قوانین بین‌المللی را در سراسر جهان نقض می‌کند.
 
نیروهای مسلح یمن نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که فورا ۲ میلیون و ۳۰۰ فلسطینی  را از محاصره آمریکایی ـ اسرائیلی که به سلاحی مرگبار تبدیل شده و غزه را به بزرگ‌ترین زندانی که در آن مجازات‌های دسته جمعی اعمال می‌شود تبدیل کرده، آزاد کند.
 
لازم به ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی در بمباران غزه، تصویب کرد.
 
در نشست شورای امنیت سازمان ملل که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ و ۲۰ دی ماه جاری برگزار شد، این قطعنامه با شماره ۲۷۲۲، ۱۱ رأی موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد.
 
این رأی‌گیری بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.
انتهای پیام
captcha