انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور است
کد خبر: 4193517
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
امام جمعه تبریز:

انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور است

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه اسلام بنای خود را بر تشویق عمومی به حضور اجتماعی گذاشته است گفت: انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور است و حضور و مشارکت در انتخابات جزو معروفات نظام اسلامی است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 22 دیماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه آمریکا هر روز سیلی مجاهدان اسلام را دریافت می‌کند و توسط نیرو‌های مقاومت در منطقه تحقیر می‌شود، گفت: در روز‌های گذشته ارتش سلحشور یمن کشتی جنگی آمریکا را که عازم کمک به رژیم صهیونیستی بود هدف قرار داد نیرو‌های مقاومت عراق پایگاه نظامی آمریکا را موشک باران کرد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نفتکش به سرقت رفته ایرانی را با اقتدار تمام پس گرفت این‌ها نمونه‌ای از حقارت آمریکا توسط نیرو‌های مقاومت در منطقه است.

وی با اشاره به ارسال پیام درخواست آمریکا به ایران مبنی بر مساعدت ایران برای حل فراگیر بحران منطقه اظهار کرد: این پیام نه از روی خیرخواهی بلکه از روی نیرنگ و ضعف جبهه استکبار و قدرت و اقتدار جبهه مقاومت و برای رهایی از خنجر یمنی و سیلی‌های مقاومت است.

آل‌هاشم، همچنین با اشاره به حمله هوایی بامداد امروز ائتلاف آمریکایی انگلیسی به یمن با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند گفت: این حمله هوایی بزدلانه به برخی مواضع یمنی و تجاوز به این کشور را محکوم کرد.

خطیب جمعه تبریز، با بیان اینکه تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و جهان عرب وجود ندارد ادامه داد: حملات شیرمردان یمنی فقط متوجه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم به مناطق رژیم صهیونیستی است و این حملات ادامه خواهد یافت و با حملات بزدلانه آمریکا متوقف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه غزه به بزرگترین قربانگاه جهانی تبدیل شده است گفت: اهداف رژیم صهیونیستی در جنگ غزه محقق نشده است ولی این رژیم غاصب همچنان به کشتار وحشیانه خود ادامه می‌دهد.

آل‌هاشم، با بیان اینکه آمریکا به شدت نگران وضعیت رژیم صهیونیستی است افزود: سفر روز‌های اخیر وزیر خارجه آمریکا به منطقه و دیدار با برخی سران کشور‌های عربی و نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل در ظاهر با شعار بازگشت اهالی شمال باریکه غزه به منازل انجام شد که آن نیز مورد موافقت رژیم صهیونیستی اسرائیل غاصب قرار نگرفت و قرار هم نبود که مورد موافقت قرار گیرد.

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا در اثر حمایت نامحدود و کورکورانه از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و تلاش‌های خود با استفاده از حق وتو برای جلوگیری از آتش بس نه یک کشور بی‌طرف بلکه شریک جرم است.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مشارکت قوی در این انتخابات گفت: از نگاه رهبر فرزانه انقلاب مشارکت و حضور مردم در صحنه حتی از نحوه انتخاب آنان نیز مهم‌تر است و ایشان در جمع پرشور با مردم قم تاکید فرمودند که حضور مردم در صحنه معجزه آفرین است.

آل‌هاشم، اظهار کرد: انتخابات مشروع‌ترین روش چیدمان قدرت سیاسی و قابل دفاع‌ترین ایده در مردم سالاری دینی است و کاهش مشارکت هیچ منفعتی جز تضعیف قدرت مجریان قانون و تقویت هرج و مرج و مخالفان امنیت و پیشرفت مملکت ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اسلام بنای خود را بر تشویق عمومی به حضور اجتماعی گذاشته است گفت: انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور است و حضور و مشارکت در انتخابات جزو معروفات نظام اسلامی است.

انتهای پیام
captcha