«بی از بی را» راوی نسل‌کشی اسرائیلی‌ها در غزه در تئاتر فجر می‌شود
کد خبر: 4194392
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
مهدی قاسم‌زاده به ایکنا به خبر داد:

«بی از بی را» راوی نسل‌کشی اسرائیلی‌ها در غزه در تئاتر فجر می‌شود

نویسنده و کارگردان نمایش رادیویی «بی از بی را» می‌گوید موضوع اصلی این اثر نسل‌کشی اسرائیلی‌ها در فلسطین و نیز مقاومت مردم غزه است.

به گزارش ایکنا؛ بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور 11 اثر از سراسر کشور طی 4 روز برگزار خواهد شد.

مهدی قاسم‌زاده از مازندران، که به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش «بی از بی را» در این بخش حضور دارد با اشاره به اینکه داستان در فضای امروز غزه و بعد از طوفان‌الاقصی که مردم غزه درگیر بحران‌های خاص خود هستند، اتفاق می‌افتد، گفت: شخصیت‌های نمایش نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در تقابل با یکدیگر بر سر یک انتخاب قرار می‌گیرند.

وی افزود: پیام نمایش این است که زندگی در سخت‌ترین شرایط جریان دارد و همه ما به عنوان یک انسان باید از زندگی‌مان حتی در سخت‌ترین شرایط بهره ببریم.

روایت نسل‌کشی اسرائیلی‌ها در غزه در نمایش رادیویی«بی از بی را» تئاتر فجر

کارگردان نمایش «بی از بی را» خاطرنشان کرد: سعی کردم در این گونه نمایشی از المان‌های تئاتر و عناصر و ابزارهای تئاتری بیشتر وام بگیرم؛ به‌گونه‌ای که مخاطب تئاتری حتی اگر در کنار ما نباشد هم می‌تواند همان حظ هنری را از اثر ببرد.

قاسم‌زاده با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان فعال در رادیوتئاتر و تجربه همراهی چند هنرمند تازه‌کار در این اثر، افزود: مدت زمان نمایش 45 دقیقه است و  28 دی ساعت 17 در سالن سایه تئاتر شهر در قالب بخش رادیوتئاتر جشنواره چهل ودوم فجر اجرا می‌شود.

چهل‌‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha