بستر ارائه گزارش‌های فساد در جامعه برای مردم فراهم شود
کد خبر: 4194676
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

بستر ارائه گزارش‌های فساد در جامعه برای مردم فراهم شود

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق مردم مبارزه با فساد و ریشه‌های فساد است، گفت: باید بستری فراهم شود تا مردمی بتوانند عوامل فساد را چه در فضای عمومی جامعه گزارش کنند.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه وامام جمعه همدان امروز جمعه 29 دی ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به  تقوای الهی اظهار کرد: بهترین توشه که می‌توان از عالم برد تقوا، خداترسی، توجه به حلال و حرام و مراقبت از احکام خدا مخصوصا در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ایشان علاوه بر تأکیدات و مطالبی که به ائمه جمعه داشتند فرمودند علاوه بر تقوای فردی تقوای جمعی نیز نیاز است و در این راستا باید گفت که نماز جمعه در واقع  دعوت به تقوا، تعاون، وحدت و نصیحت است و علاوه بر اینکه ائمه جمعه این مصادیق را باید گوشزد کنند مردم نیز باید مسئولان را به تقوای الهی دعوت کنند.

خطیب جمعه همدان همچنین با بیان اینکه رهبری در این دیدار بر همراهی و همدلی ائمه جمعه با مردم تأکید داشتند، افزود: ائمه جمعه در خط مقدم در خدمت هستند و باید مسائل و مطالبات مردم را مطرح و به مسئولان گوشزد کنند، این مسئله را مطرح کنند و ائمه جمعه خود را موظف می‌ببیند در کنار مردم باشند.

وی همچنین به برپایی تجمعات اخیر در استان همدان در خصوص مطالبه از امنیت بانوان اشاره کرد و گفت: این تجمعات نشان دهنده روحیه عدالت طلبی است و مطالبه به حق و ارزشمند است که همشهریان ما دغدغه مراقبت از عفت را دارند، اگر تعرضی به حریم بانوان شود گله‌مند هستند و دستگاه قضا باید این پرونده‌ها را پیش ببرد و مردم ما هم این انتظار دارند و نمی‌پذیرند که امنیت جامعه مورد خدشه قرار گیرد.

شعبانی با اشاره به اینکه در اتفاقات سال گذشته در کشور دشمن مسئله ناموس و غیرت را زیر سوال می‌برند و تصریح کرد: مردم ما نسبت به عفاف غیرت داشته و متولیان فرهنگی جامعه نیز باید فضای امنیتی را برای بانوان گسترش داده تا دشمن نتواند به هر بهانه‌ای به نفع خود بهره برداری کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رسانه‌های معاند همیشه به دنبال آسیب زدن و سوء استفاده  و نشان دادن نقاط ضعف هستند این بار ناخواسته با نشان دادن تجمعات استان اعلام کردند که همدانی‌ها غیرتمند بوده و دفاع از ناموس برای آنها مهم است و با انتشار این تصاویر نقاط قوت ما را نشان دادند.

امام جمعه همدان با تأکيد بر اینکه مسئولان استان نیز با همدلی بیشتر باید عدالت را محقق کنند، گفت: برای ایجاد عدالت باید فضای بدبینی را کنار گذاشت چراکه در فضای بدبینی نمی‌توان به درستی قضاوت کرد و به دنبال تحقق عدالت بود لذا نیاز است به یکدیگر اعتماد کرده و مردم نیز کمک کنند تا بتوان بر مشکلات غلبه کرد.

وی گفت: در این راستا باید بستری فراهم شود تا مردمی بتوانند عوامل فساد را چه در فضای عمومی جامعه و چه در نهادها و ادارات در هر حوزه‌ای گزارش کنند و در این راستا ستاد امر به معروف و نهی از منکر سامانه‌ای دارد تا مردم می‌توانند گزارش فساد را در آن ثبت کنند.

شعبانی همچنین با اشاره به آمادگی مساجد همدان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، ابراز کرد: در این راستا کسانی که شرایط شرکت در ابن مراسم را دارند می‌تولنند به مکان‌های اعلام شده برای ثبت نام مراجعه کنند و کسانی هم که شرایط را ندارند می توانند با کمک‌های مادی و معنوی خود زمینه حضور دیگر جوانان را برای حضور در این مراسم فراهم کرده و در ثواب  این مراسم نقش داشته باشند.

انتهای پیام
captcha