دادگاهی شدن یک مدیر مدرسه در انگلستان به خاطر نماز
کد خبر: 4195153
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

دادگاهی شدن یک مدیر مدرسه در انگلستان به خاطر نماز

یک مدیر مدرسه در انگلستان که مانع نماز خواندن دانش‌آموزان مسلمان شده بود، به دادگاه معرفی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عرب لندن،  یک مدیر مدرسه در انگلستان در حالی برای رسیدگی به پرونده خود در دادگاه عالی انگلیس حاضر شده که ممکن است حکم دادگاه به زندانی شدن یا اخراج وی از کار منجر شود.

این مدیر مدرسه مانع خواندن نماز توسط دانش‌آموزان مسلمان مدرسه خود شده بود.

براساس گزارشی که روزنامه دیلی تلگراف در این خصوص منتشر کرده است، یکی از دانش‌آموزان مسلمان این مدرسه برای شکایت از مدیر مدرسه و باطل کردن تصمیم وی مبنی بر «ممنوعیت نماز در داخل مدرسه» به دادگاه عالی متوسل شد.

به نوشته این روزنامه، مدرسه «میکایلا» در منطقه برنت در شمال غربی لندن قرار دارد و توسط کاترین بیربالسینگ اداره می‌شود که اکنون به دلیل تصمیمش برای جلوگیری از اقامه نماز دانش‌آموزان مسلمان با پرونده قضایی روبرو است.

دادگاه، دفاعیات خانم بیربالسینگ را شنیده است و وی در سخنانش گفته است که با یک کمپین آنلاین به دلیل رویکردش به مذهب مواجه شده و تهدیدهایی خشونت‌آمیز نیز دریافت کرده است.

این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که این مدرسه علی‌رغم انتقادات گسترده‌ای که با آن روبه‌رو است، به لطف سیاست سختگیرانه مدیر بیربالسینگ به یکی از موفق‌ترین مراکز آموزشی در سطح کشور تبدیل شده است.

موضع این مدرسه برای اولین بار در مارس گذشته مطرح شده و محدودیت‌های اعمالی توسط آن باعث شده بود تا حدود 30 دانش‌آموز مسلمان درحالی که مجاز به آوردن سجاده به مدرسه نبودند، مجبور شدند در حیاط خیس مدرسه نماز بخوانند.

سارا هانت کی سی، نماینده دانش‌آموز مسلمانی که شکایت را ارائه کرده است، گفت که سیاست اعمال شده توسط این مدرسه و ممنوعیت انجام فریضه نماز، حق آزادی دینی این دانش‌آموز را نقض می‌کند.

انتهای پیام
captcha