قرآن‌نویس مصری: کتابت قرآن آرزوی هر خوشنویس است
کد خبر: 4195240
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

قرآن‌نویس مصری: کتابت قرآن آرزوی هر خوشنویس است

ایمن نمیر، خوشنویس مصری و کاتب دو نسخه نفیس از قرآن کریم، کتابت قرآن را آرزوی هر خوش‌نویسی توصیف می‌کند.

قرآن‌نویس مصری: کتابت قرآن آرزوی هر خوشنویس است

به گزارش ایکنا به نقل از مصری الیوم، ایمن نمیر، خوشنویس مصری و مدرس این هنر در اسکندریه، کتابت قرآن کریم را آرزوی دیرینه هر خوش‌نویسی توصیف و تصریح می‌کند که به فضل الهی توانسته این آرزو را محقق سازد. 

به گفته او وقتی که برای نخستین بار تصمیم به کتابت قرآن کریم گرفت با تحقیق مقدمات کار را فراهم کرد و پس از سطربندی و آماده‌سازی اقدام به کتابت قرآن کریم کرد.

به گفته وی پس از پایان نگارش، این نسخه از سوی الازهر با دقت بررسی و از نظر اعراب و املا با نسخه مورد تأیید تطبیق داده شد. اما به دلیل کوچک بودن نسخه کتابت شده، موفق به چاپ آن نشد.

نمیر در ادامه افزود: پس از آن اقدام به نگارش نسخه دیگری از قرآن کریم با قطع بزرگ‌تر کردم، این نسخه قابل چاپ است و پس از تکمیل مراحل نظارت اقدام به چاپ آن کرده‌ام. به گفته وی کتابت این نسخه از قرآن کریم 11 سال به طول انجامیده است.

به گفته این خطاط مصری کتابت این دو نسخه از قرآن به خط نسخ و با رسم عثمانی انجام شده است. مصر از دیرباز یکی از مهم‌ترین مراکز کتابت و تذهیب قرآن بوده است و کمتر موزه‌ای در زمینه هنر کتابت و خوش‌نویسی قرآن در سراسر جهان را می‌توان یافت که از مصحف‌های کتابت شده در مصر خالی باشد.

انتهای پیام
captcha