سودای سیمرغ کارگردان «ترور» با «قلب رقه» + فیلم
کد خبر: 4195417
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
با فیلم‌های فجر امسال

سودای سیمرغ کارگردان «ترور» با «قلب رقه» + فیلم

فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور که هم‌اکنون سریال «ترور» را روی آنتن دارد از جمله آثار چهل‌‌ودومین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ است.

تقیانی‌پور

به گزارش ایکنا، فیلم سینمایی «قلب رقه» روایتی جدید درباره اتفاقات گروه‌های تروریستی در کشور سوریه است. خیرالله تقیانی‌پور کارگردان این اثر است. در این فیلم که برای اولین بار در چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر شاهد نمایش آن خواهیم بود به مدافعان حرم نیز پرداخته شده است.

 موضوع فیلم قلب رقه همانطور که از نامش پیداست، بر اتفاقات چند سال اخیر سوریه متمرکز شده و درباره محور مقاومت و رویدادهای منحصر به فردی است که در این عرصه اتفاق می افتد. رقه از شهرهای کشور سوریه و مرکز استان رقه است که در شمال شرقی سوریه و در ساحل فرات قرار دارد و به مدت تقریباً ۴ سال (از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷) پایتخت داعش بوده ‌است.

شهرام حقیقت‌دوست، فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، عبدالرضا نصاری، مصطفی ساسانی و شادی مختاری در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

تقیانی‌پور درباره محتوای این فیلم که هنوز رسانه‌ای نشده در سایت جشنواره فیلم فجر آورده ‌است؛ در دل یک جنگ، جنایت و خشونت عاشقانه‌ای رخ می‌دهد و همین سوژه نظر من را برای نوشتن طرح اولیه «قلب رقه» جلب کرد؛ شمه‌ای که در سریال‌ها و کارهای قبلی هم در نظر می‌گرفتم.

تقیانی‌پور بعد از «ترور» به «قلب رقه» نشانه رفت

بخشی از لوکیشن‌های فیلم قلب رقه در شهرک دفاع مقدس و همچنین بخشی دیگر در خارج از ایران صورت گرفته است.

«قلب رِقه» به عنوان محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد رسانه‌ای بیان در جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

انتهای پیام
captcha