افزایش 50 درصدی آمار ثبت‌نام‌ کنندگان اعتکاف در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4195850
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲

افزایش 50 درصدی آمار ثبت‌نام‌ کنندگان اعتکاف در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار نفر در استان برای حضور در آیین اعتکاف رجبیه خبر داد و گفت: این آمار نسبت به پارسال افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

اعتکافبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات استان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، مدیرکل تبلیغات آذربایجان‌شرقی، چهارم بهمن‌ماه در سخنانی از نام‌نویسی بیش از ۱۲ هزار نفر در استان برای حضور در آیین اعتکاف رجبیه خبر داد و گفت: این آمار نسبت به پارسال افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به مهیاشدن تعداد ۱۶۰ مسجد استان آذربایجان‌شرقی برای ارائه خدمات به معتکفان افزود: بر این اساس تعداد ۵۰ مسجد محوری در شهرستان تبریز میزبان میهمانان الهی ماه رجب خواهند بود و با توجه به استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان از این مراسم در سال‌های اخیر، امسال پنج مسجد در استان برای اعتکاف دانش‌آموزی و ۲۵ مسجد نیز برای برگزاری اعتکاف دانشجویی تعیین شده‌ است.

حسینی اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی را از مهم‌ترین بخش‌های مراسم امسال عنوان و اظهار کرد: بر این اساس ۳۵ مسجد استان میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان معتکف خواهند بود و تلاش بر این است تا با به‌کارگیری ظرفیت تشکل‌های مرتبط با این حوزه و با همکاری آموزش و پرورش، مراسم اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی هم به لحاظ کمی و تعداد شرکت‌کنندگان و هم از نظر محتوا و غنای برنامه‌ها تقویت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که تمام انبیای الهی نه تنها به انجام آن متعهد بوده‌اند بلکه مؤمنان و پیروان خود را نیز به آن ترغیب و تشویق کرده‌اند و خوشبختانه این مراسم معنوی پس از انقلاب اسلامی و از سال ۱۳۷۶ به‌صورت مستمر و منظم در حال اجراست تا بستری برای خودسازی و تزکیه نفس میهمانان الهی در ماه رجب باشد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بنا بر اجرا و برگزاری مردمی مراسم و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گفت: البته سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول نیز در قالب وظایف و تکالیف محوله باید بر حسن اجرا و صیانت از اصل این برنامه‌ها نظارت داشته باشند و با انجام همکاری و همراهی‌های لازم نسبت به تسهیل‌گری و بسترسازی برای حضور هر چه بیشتر اقشار و تشکل‌های مردمی اهتمام کنند.

انتهای پیام
captcha