جشنواره‌های خلخال در فهرست رویداد‌های ملی ثبت می‌شوند
کد خبر: 4196164
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

جشنواره‌های خلخال در فهرست رویداد‌های ملی ثبت می‌شوند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل گفت: سه جشنواره ورزش‌های زمستانی، اقوام و رغائب شهرستان خلخال در فهرست رویداد‌های وزارت میراث‌ فرهنگی ثبت می‌شوند.

جشنواره‌های خلخال در فهرست رویداد‌های ملی ثبت می‌شوندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل، یحیی نجارقابل، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل، هفتم بهمن‌ماه در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان خلخال با بیان اینکه برای ثبت ملی سایر جشنواره‌های برگزار شده در خلخال از جمله جشنواره گردو، انار و آلبالوی خلخال نیز تلاش خواهد شد، گفت: برگزاری جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، تاریخی، ملی و مذهبی به گردشگران و توسعه اقتصادی مناطق استان اردبیل است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در بهمن‌ماه امسال افزود: سال گذشته بخش گردشگری استان اردبیل با دایر کردن ۲۲ غرفه در یک سالن ۱۵۰۰ متری ظرفیت‌های گردشگری را در این نمایشگاه عرضه کرد.

وی بیان کرد: امسال نیز در ماه جاری نمایشگاه گردشگری تهران برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم تا با حضور سرمایه‌گذاران و نهاد‌های مربوط با صنعت گردشگری در این نمایشگاه توانمندی‌های استان اردبیل در معرض نمایش قرار داده شود.

نجارقابل ادامه داد: ستاد خدمات سفر استان برای ایام پایانی سال و سفر‌های نوروزی کار خود را آغاز کرده است و ستاد‌های شهرستانی نیز در پی آن شروع به کار کرده‌اند که اقدامات متناسب با تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز برای این برهه برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: در این راستا ۱۲ کمیته زیر مجموعه ستاد خدمات سفر تعریف شده و به تبع آن در شهرستان‌ها نیز با مسئولیت فرمانداران دستگاه‌های اجرایی شهرستانی عضو این ستاد هستند و انتظار می‌رود تا پیش از شروع سفر‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha