کاظمین برای میزبانی 10 میلیون زائر آماده می‌شود
کد خبر: 4197129
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کاظمین برای میزبانی 10 میلیون زائر آماده می‌شود

همزمان با نزدیک شدن به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شهر بغداد و به ویژه منطقه کاظمین آماده استقبال از 10 میلیون زائر است.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، تولیت حرمین شریفین امام موسی کاظم و امام جواد (علیهما السلام) در منطقه کاظمین بغداد در حالی خود را برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام در روز سه‌شنبه، 17 بهمن برابر با 25 رجب آماده می‌کند که انتظار می‌رود 10 میلیون زائر در این مراسم شرکت کنند.

سعد الحجیه، معاون دبیر کل حرم مطهر در کنفرانسی خبری با اشاره به برافراشته شدن پرچم‌های مشکی عزا بر فراز بارگاه حرمین شریفین در روز جمعه دوم فوریه، تصریح کرد این شهر آماده پذیرایی از زائران از مناطق مختلف از جمله زائران ایرانی و کشورهای عربی، هند، لبنان و پاکستان خواهد بود که انتظار می‌رود با توجه به در پیش بودن تعطیلات و هوای معتدل بهاری شمار زائران از 10 میلیون نفر نیز فراتر رود.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه، دفتر نخست‌وزیری عراق دستور تشکیل کمیته عالی متشکل از وزیر کشور، فرماندهی عملیات بغداد و مشارکت تعدادی از شعبه‌های امنیتی و  شهردار و استاندار پایتخت را صادر کرده است و افزون بر این تعدادی از وزارتخانه‌های خدماتی با هماهنگی تولیت حرم کاظمین، آخرین اقدامات و هماهنگی های لازم را انجام خواهند داد.

معاون دبیر کل حرم کاظمین در پایان اعلام کرد: در بخش پزشکی نیز وزارت بهداشت عراق افزون برای تهیه داروهای ضروری و سایر ملزومات پزشکی در بیمارستان‌ها و مستقر کردن آمبولانس‌ها در راه‌های منتهی به حرم، تدابیر لازم را برای نظارت بر غذاها و نوشیدنی‌هایی که توسط موکب‌ها عرضه می‌شوند؛ به کار بسته است.

انتهای پیام
captcha