برپایی مؤسسه قرآنی؛ آرزوی دیرینه‌ یک حافظ قرآن
کد خبر: 4198472
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

برپایی مؤسسه قرآنی؛ آرزوی دیرینه‌ یک حافظ قرآن

یک مربی حفظ قرآن کریم گفت: در مسیر حفظ قرآن مربیان زیادی داشتم ولی بهترین مربی خواهرم بود، چراکه او خودش حافظ قرآن است و تصمیم داریم یک مؤسسه قرآنی راه‌اندازی کنیم تا سهمی در آموزش قرآن‌دوستان داشته باشیم.

کوثر برنا، مربی حفظ قرآن کریم

کوثر برنا، مربی حفظ قرآن کریم در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از کلاس چهارم دبستان حفظ قرآن کریم را شروع کردم، گفت: با داشتن 20 قرآن‌آموز مشغول به فعالیت حفظ بوده و در مسجد اباصالح شمال شهر بیرجند به تدریس می‌پردازم.

وی با اشاره به اینکه بهترین مشوق برای شروع حفظ قرآن خواهر و خانواده‌ام بودند که تا الان پیشرفت بسیاری داشته‌ام اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر حفظ و شرکت در کلاس تثبیت قرآن، دارای دیپلم انسانی و آماده‌سازی خود برای شرکت در کنکور هستم.

برنا گفت: حفظ قرآن انگیزه زیادی برایم به‌وجود آورده است؛ آیه‌ به‌ آیه قرآن انگیزه و آرامش فراوانی به انسان می‌دهد، لذا آشنایی و خواندن این کتاب نورانی توشه‌ای برای آخرت است.

وی بیان اینکه در مسیر حفظ قرآن مربیان زیادی داشتم ولی بهترین مربی خواهرم بود، چراکه او خودش حافظ قرآن است و قرار است به همراه خواهرم مؤسسه قرآنی راه‌اندازی کنیم تا قرآن‌آموزان فراوانی بتوانند در کلاس‌ها شرکت کنند، تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر نورانی حفظ قرآن نیازمند علاقه، اراده و پشتکار فراوان است.

این مربی حفظ قرآن با بیان اینکه در مسابقات زیادی شرکت و مقام نیز کسب کردم، گفت: در کلاس هشتم از طرف آموزش و پرورش در سطح شهرستان رتبه اول و در سطح استان نیز رتبه دوم را کسب و در مسابقات بسیج در حفظ 5 جزء رتبه اول و حفظ 15 جزء رتبه دوم را کسب کردم.

برنا در خصوص روش حفظ خود گفت: برای اینکه حفظ را شروع کنم اول ترجمه آیات را می‌خوانم و بعد با ترتیل استاد منشاوی هر آیه را گوش کرده تا در روخوانی مشکلی نداشته باشم و بعد ترتیل را قطع می‌کنم و خودم شروع به خواندن می‌کنم تا حفظ شوم بعد از این مراحل هر دو ساعتی تکرار کرده و برای یکی از اعضای خانواده می‌خوانم.

این مربی حفظ قرآن کریم بیان کرد: همه آیات سراسر زیبایی و نورانیت هستند ولی آیه دوم سوره فاطر برای من زیبایی خاصی را داراست چراکه در این آیه گفته شده است دری که خدا از روی رحمت باز کند هیچ‌کس نمی‌تواند ببندد و دری ک خدا ببندد هیچ‌کس نمی‌تواند باز کند.

انتهای پیام
captcha