لردگان، شهرستان برتر کشور در زمینه اقامه نماز در مدارس شد
کد خبر: 4198524
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

لردگان، شهرستان برتر کشور در زمینه اقامه نماز در مدارس شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان لردگان در جمع چهار شهرستان شایسته تقدیر کشور در زمینه اقامه نماز در مدارس قرار گرفت.

اقامه نماز

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان، یونس اروجی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان امروز، ۱۸ بهمن‌ماه در نشست شورای اقامه نماز آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسئله نماز از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مسائل در ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان است، گفت: بسیار خشنودیم که این باور از صدر وزارت آموزش و پرورش تا محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق آموزشی کشور ساری و جاری است.

اروجی در ادامه افزود: این باور در آموزش و پرورش استان ما نیز پررنگ و حائز اهمیت است و همین امر باعث شد تا شهرستان لردگان در جمع چهار شهرستان شایسته تقدیر کشوری از لحاظ اقامه نماز در مدارس بر اساس ارزیابی‌های تکمیل فرم اقامه نماز در سامانه نورینو، قرار گیرد.

وی به تجهیزات نمازخانه‌های مدارس استان اشاره کرد و گفت: از آنجا که آراستگی و نظافت از ارکان دین مبین اسلام و از مقدمات برپایی و اقامه نماز است، اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پروش استان در تلاش است نمازخانه‌های مدارس را به بهترین نحو تجهیز کند که در همین راستا از ابتدای سال تحصیلی تا کنون 1700 متر فرش سجاده‌ای با همکاری اداره‌کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس به مدارس استان اهدا شده است.

اروجی بیان کرد: با موافقت شورای آموزش و پرورش استان، در ادامه سال تحصیلی نیز پنج هزار متر فرش سجاده‌ای دیگر توسط اداره‌کل توسعه، تجهیز و نوسازی به مدارس استان اهدا می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون اجلاسیه سراسری نماز در 12 منطقه آموزشی به بهترین نحو اجرا و از دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در زمینه قرآن و نماز تجلیل شد؛ پنج منطقه دیگر نیز در حال آماده‌سازی مقدمات برگزاری این اجلاسیه هستند.

انتهای پیام
captcha