بانوان یزدی با بازار و اقتصاد اسلامی آشنا می‌شوند
کد خبر: 4199366
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

بانوان یزدی با بازار و اقتصاد اسلامی آشنا می‌شوند

رئیس دبیرخانه جشنواره «بانوی هزاره اسلام» در یزد گفت: با توجه به اینکه خدیجه(س)، اولین الگوی سازماندهی اقتصادی در اسلام هستند، تبیین فرهنگ تجارت و رونق بازار و اقتصاد اسلامی ویژه بانوان در اولویت این دبیرخانه قرار دارد.

منصوره شاکری، مدیر مؤسسه امام حسین(ع) یزدمنصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اقدامات انجام شده در دبیرخانه جشنواره بانوی هزاره اسلام گفت: با توجه به اینکه شخصیت حضرت خدیجه(س) در جامعه مغفول مانده بود و باید بیش از پیش به این شخصیت بها داده می‌شد، بر آن شدیم در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا جشنواره بانوی هزاره اسلام، بزرگداشت حضرت خدیجه(س) به همت بانوان طلبه رقم خورد و دبیرخانه دائمی آن با حضور مسئولان استان در سال 1398 در محل مؤسسه امام حسین(ع) یزد فعالیت خود را آغاز کرد.

شاکری با اشاره به برگزاری جشنواره بانوی هزاره اسلام در پنج دوره گفت: فعالیت این جشنواره در ابتدا در قالب علمی و سپس دانش‌آموزی و در ادامه هم رشته‌های ادبی و هنری دنبال شد و در سه دوره نیز میزبان شرکت‌کنندگانی از سطح کشور بودیم و امسال نیز پنجمین دوره در سه قالب علمی، ادبی و هنری برگزار و برگزیدگان از سراسر کشور معرفی و تجلیل شدند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد گفت: در ادامه فعالیت این دبیرخانه امسال رویداد «ریحانه‌شو» فعالیت خود را آغاز کرد که در قالب این رویداد آموزش‌های لازم برای مادر و کودک توسط مشاوران مجرب ارائه می‌شود. همچنین دختران ابتدایی مدارس شهر یزد از مباحث مختلف در این رویداد بهره‌مند می‌شوند.

وی، از مزایای این رویداد را بهره‌مندی گروه‌های مادران، دختران اول تا سوم ابتدایی و چهارم تا ششم ابتدایی از مشاوران مجرب بیان کرد و افزود: این آموزش‌ها با پایان رویداد هر دوره، به اتمام نمی‌رسد بلکه از طریق فضای مجازی و توسط پشتیبان‌ها به گروه‌های مذکور منتقل می‌شود.

شاکری، تشکیل اولین گروه سرود بزرگداشت حضرت خدیجه(س) را از دیگر اقدامات این دبیرخانه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه رهبر انقلاب در سال‌های اخیر بر اقتصاد تأکید داشته و نامگذاری شعار سال بر همین محور صورت گرفته است، و همچنین حضرت خدیجه(س) در مسیر تجارت علاوه بر رابطه اقتصادی به رابطه فرهنگ و اقتصاد در مسیر تجارت نیز توجه می‌کردند و به عنوان اولین الگوی سازماندهی اقتصادی در اسلام شناخته می‌شوند، ترویج فرهنگ تجارت حضرت خدیجه(س) در اولویت این دبیرخانه قرار گرفت.

وی بیان کرد: این اقدام با هدف توان عمومی جامعه در رشد و بالندگی اقتصاد کشور و حضور پررنگ زنان بر مبنای مسیری که خدیجه کبری(س) داشتند و پیروی از حضرت خدیجه با ترویج فرهنگ تجارت به معنای عام و ترویج اقتصاد مبتنی بر تلاش و کوشش برای ارتقای خانواده و جامعه و همچنین مبارزه با فرهنگ غلط اقتصاد مبتنی بر راحت طلبی و سودجویی و ... انجام می‌شود.

شاکری، اخذ مجوز از وزارت علوم در زمینه دفتر مطالعات زنان در محورهای مختلف که به صورت کشوری و در استان یزد فعالیت خواهد داشت، را از برکات جشنواره برشمرد و با اشاره به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فرهنگی و تربیتی گفت: در زمینه این مجوز قصد داریم بحث تجارت و اقتصاد را در اولویت قرار داده و بازار و اقتصاد اسلامی داشته باشیم. با توجه به اینکه در جامعه امروزی زنان نیز در این حوزه فعالیت دارند در صورت آشنایی با اشتغال اسلامی، پوشش اسلامی نیز رعایت خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha