رونمایی از سامانه موشکی «آرمان» و سامانه پدافندهوایی «آذرخش» + فیلم
کد خبر: 4200273
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

رونمایی از سامانه موشکی «آرمان» و سامانه پدافندهوایی «آذرخش» + فیلم

سامانه پدافند هوایی برد بلند «شهید آرمان علی‌وردی» به همراه سامانه پدافند هوایی برد کوتاه «آذرخش» ساخت وزارت دفاع رونمایی شد.

رونمایی از سامانه موشکی «آرمان» و سامانه پدافندهوایی «آذرخش» + فیلم

به گزارش ایکنا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز، 28 بهمن از دو دستاورد جدید خود در زمینه پدافند هوایی رونمایی کرد.

سامانه پدافند هوایی برد کوتاه «آذرخش» و سامانه پدافند هوایی برد بلند «شهید آرمان علی‌وردی» دو دستاورد جدید وزارت دفاع است.

مشخصات اولین سامانه پدافندی برد بلند تک خودرو ایران «شهید آرمان»

قابلیت‌های سامانه تاکتیکی پدافند هوایی برد بلند شهید آرمان؛ عکس‌العمل کمتر از 20 ثانیه، ردگیری اهداف تا 160 کیلومتر، پوشش 360 درجه، مقاومت در برابر موشک‌‌های ضد رادار، درگیری همزمان با 6 هدف و قابلیت درگیری با انواع بالگردهای تهاجمی.

قابلیت‌های سامانه تاکتیکی پدافند هوایی برد بلند شهید آرمان

سامانه پدافندی برد کوتاه آذرخش

سامانه پدافندی برد کوتاه آذرخش

لحظه‌ انهدام هدف متخاصم فرضی توسط سامانه پدافندی برد کوتاه آذرخش

امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آیین رونمایی از این سامانه‌های جدید با اشاره به نقش وزارت دفاع در راستای ارتقای توان پدافندی کشور، گفت: تمام توان خود را معظوف به تأمین نیازمندی‌های حوزه دفاعی، پشتیبانی تجهیزات و تسلیحات نیروهای مسلح کرده‌ایم و امروز شاهد رونمایی از دو دستاورد بزرگ صنعت دفاعی کشور هستیم.

وی با اشاره به سامانه پدافند هوایی برد بلند «شهید آرمان علی‌وردی»، ادامه داد: این یک سامانه راه‌ کنشی و چابک به معنای تام و دارای برد متوسط و ارتفاع بلند است که می‌تواند در کمتر از سه دقیقه آماده عملیات شود و اهداف را در 180 کیلومتری شناسایی کند و در 120 کیلومتری با آن درگیر شود و آن را منهدم کند.

آشتیانی با اشاره به مشخصات اجمالی سامانه پدافند هوایی برد کوتاه آذرخش، اظهار کرد: این سامانه مانند سامانه شهید مجید است و می‌تواند اهداف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن منهدم کند. سامانه آذرخش قابلیت نصب روی انواع خودرها و اجرای عملیات در شب و روز با بهره‌گیری از سامانه راداری پیشرفته سه بعدی و سرچ اپتیکی و سیکرهای پیشرفته بسیار چابک است.

انتهای پیام
captcha