زندگی «سید حسن مهدیان» مستند می‌شود
کد خبر: 4200693
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

زندگی «سید حسن مهدیان» مستند می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان البرز از تهیه و ساخت مستند زندگی «سید حسن مهدیان» سرآمد علمی استان با همکاری صداوسیمای مرکز استان و پخش آن از شبکه‌های استانی و ملی خبر داد.

محمد نبیونی رئیس بنیاد نخبگان البرز

به گزارش ایکنا از البرز، محمد نبیونی، رئیس بنیاد نخبگان البرز صبح دوشنبه، 30 بهمن در آئین تکریم و تجلیل سرآمد علمی استان البرز که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، با اشاره به فرآیند انتخاب سرآمدان علمی بر اساس شیوه نامه بنیاد ملی نخبگان گفت: سالانه نفراتی توسط دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری هر استان به بنیاد نخبگان معرفی و پس از بحث و بررسی در شورای علمی بنیاد نخبگان استان تأیید می‌شوند.

وی افزود: پس از مشورت با بنیاد ملی نخبگان در فرآیند تکریم سرآمدان از آنها تجلیل و این افراد به عنوان الگو برای جوانانی که در مسیر نخبگی قرار دارند، معرفی و مراسمی برای تجلیل و تکریم آنها برگزار می‌شود. امسال بیش از ۱۰ نفر از افرادی که بر اساس شیوه نامه مربوطه امکان انتخاب آنها به عنوان سرآمد علمی البرز وجود داشت معرفی شدند.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با اشاره به اینکه از این تعداد دو نفر به عنوان سرآمدان علمی استان در سال ۱۴۰۲ انتخاب شدند، مطرح کرد: یکی از آنها رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بود که در دی ماه مراسم تجلیل و تکریم وی برگزار و در آن مراسم، از نفرات برتر المپیادهای سال ۱۴۰۱ و نفرات برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۰ نیز تجلیل شد.

نبیونی عنوان کرد: سید حسن مهدیان استاد دانشگاه خوارزمی، از پیشکسوتان حوزه فیزیک در کشور، از بنیانگذاران رشته‌های مختلف از جمله پلاسمای پزشکی در ایران و دانشگاه خوارزمی و فردی که در دوران مسؤولیت خود به عنوان رئیس دانشگاه خوارزمی تلاش‌های فراوانی کرده دیگر سرآمد علمی استان البرز در سال جاری است که امروز از وی تجلیل می‌شود.

وی از تهیه و ساخت مستند زندگی سید حسن مهدیان با همکاری صداوسیمای مرکز استان البرز و پخش آن از شبکه‌های استانی و ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که این سرآمد علمی از دانشگاه خوارزمی در استان البرز در سطح ملی و بین المللی می‌درخشد. باید بدانیم که مسیر نخبگی در کشور منتهی به افرادی مانند استاد مهدیان می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با اشاره به تقدیر از رتبه‌های برتر یک تا ۱۰۰ کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در استان البرز در این مراسم بیان کرد: همچنین از برگزیدگان کتاب سال ۱۴۰۱ نیز تجلیل می‌شود. امید است بتوانیم با انجام اقدامات این چنینی، فرهنگ قدردانی و تکریم از بزرگان، پیشکسوتان و افراد موفق را در جامعه به ویژه در بین جوانان توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha