پرهیز رسانه‌ها از سیاست‌زدگی به رشد فرهنگی کشور کمک می‌کند
کد خبر: 4201290
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
جواد محقق:

پرهیز رسانه‌ها از سیاست‌زدگی به رشد فرهنگی کشور کمک می‌کند

جواد محقق بیان کرد: اگر رسانه‌ها و نشریات مقداری از سیاست‌زدگی پرهیز کنند و به سمت فرهنگ، تمایل بیشتری داشته باشند، رشد بیشتری در پرورش مخاطبان فرهنگی کشور خواهیم داشت و دعواهای بی‌جهت کم‌تر خواهد شد.

جواد محقق، شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا درباره بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه بعد از مدتی که تعطیل شده بود، اتفاق خوشحال‌کننده‌ای است. من سال‌ها با مطبوعات همکاری داشته‌ام و در دوره‌های مختلف زندگی‌ام با خبرگزاری‌های مختلف ارتباط داشتم و سردبیر و مدیرمسئول برخی از مجلات پر تیراژ کشور بوده‌ام.

وی ادامه داد: وقتی به نمایشگاه آمدم، با فضای جدیدی مواجه شدم که با دوران گذشته متفاوت است؛ خوشحالم که هنوز این فضا وجود دارد و در این فضا نفس می‌کشم. من امیدوارم که این فضا همواره از فراز و فرودها، افت‌وخیزها و تندروی‌ها به‌دور باشد تا ان‌شاءالله عقلانیت بیشتری بر آن حکمفرما باشد.

این شاعر درباره کمک رسانه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، بیان کرد: قطعاً اگر رسانه‌ها و نشریات مقداری از سیاست‌زدگی پرهیز کنند و به سمت فرهنگ تمایل بیشتری داشته باشند، رشد بیشتری در پرورش مخاطبان فرهنگی در کشور خواهیم داشت و دعواهای بی‌جهت و بی‌دلیل و بعضاً کج فهمی‌ها کم‌تر خواهد شد. نباید از نشریه به عنوان حزب استفاده کنیم و نشریه ارگان حزبی باشد در این صورت وضعیت موجود سامان نخواهد گرفت. امیدوارم اتفاقی بیفتد تا نشریات عمدتاً فرهنگی باشند تا فرهنگ سیاسی مردم را رشد دهند نه اینکه سیاست‌زدگی‌های خودشان را رشد دهند.

محقق درباره آثار جدید خود بیان کرد: کتابی از مجموعه مصاحبه با کسانی که انجمن‌های ادبی را در سراسر کشور اداره می‌کردند یا به انجمن‌های ادبی متعددی رفت‌وآمد داشتند، منتشر شده است؛ این کتاب قرار بود که به‌صورت دو جلدی باشد اما به دلایلی امکان چاپ آن ایجاد نشد به‌همین دلیل در تیراژ اندکی چاپ شد.

وی اضافه کرد: تعداد قابل‌ توجهی از این کتاب‌ها سال‌ها است در دست ناشران قرار دارد که بعضی کم‌لطفی و بی‌انصافی می‌کنند نه آن‌ها را برمی‌گردانند و نه چاپ می‌کنند. این اتفاقات مقداری آدم را دلسرد می‌کند و ادامه دادن سخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha