میراث فرهنگی محرک اصلی توسعه پایدار است
کد خبر: 4202054
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

میراث فرهنگی محرک اصلی توسعه پایدار است

مدیرکل ثبت حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: میراث فرهنگی و آثار تاریخی نه‌ تنها مانعی برای توسعه نیست بلکه مولد و محرک اصلی توسعه پایدار است.

علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستیبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، امروز، هفتم اسفندماه در جریان برگزاری جلسه شورای ملی ثبت تاریخی، فرهنگی و تعیین حریم کشور به میزبانی استان فارس گفت: در سیاست‌های دوره جدید ثبت آثار، به‌ جای آنکه جلسات شورای ملی ثبت در وزارتخانه برگزار و تصمیم‌گیری شود این شورا در مناطق و استان‌ها برگزار می‌شود. با این اقدام با حضور اعضای شورا بازدیدهای میدانی هم از آثار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاصله بسیاری بین شناسایی، تعیین حریم و ثبت آثار وجود دارد، افزود: امید داریم با سیاست‌های جدید وزارتخانه این فاصله‌ها کمتر شود و آثار بیشتری در فهرست ملی به ثبت برسند.

مدیرکل ثبت حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اظهار کرد: آثار تاریخی میراث فرهنگی باید زمینه‌ساز توسعه پایدار باشند.

انتهای پیام
captcha