شوری از جشن عشق به وطن
کد خبر: 4202826
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

شوری از جشن عشق به وطن

امروز شور و حال دیگری در جای جای ایران اسلامی برپاست.همه دلسوزان و دلدادگان به میهن در تکاپو و هیاهو قرار گرفته‌اند تا بار دیگر حماسه‌ای از جنس عشق و شعور را برای این میهن اسلامی خلق کنند.

انتخابات، حرم شاهچراغ(ع)امروز شور و حال دیگری در جای جای ایران اسلامی برپاست. شوری از جنس عشق و مودت نسبت به وطن. همه دلسوزان و دلدادگان به میهن در تکاپو و هیاهو قرار گرفته‌اند تا بار دیگر حماسه‌ای از جنس عشق و شعور را برای این میهن اسلامی خلق کنند.

همه یک هدف دارند و آن تغییر و تعیین سرنوشت و اثبات اقتدار ایران در دنیا. آمده‌اند تا بگویند همیشه پای این وطن مانده‌اند و برای آن هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند. زن و مرد، پیر و جوان از قشر و صنفی از ساعات نخست صبح امروز، 11 اسفندماه در صف‌های اخذ رأی صف بسته‌اند تا آرا خود را به صندوق بیندازند و برای سرنوشت تعیین تکلیف کنند.

امیررضا مولودی، جوان 22 ساله‌ای است که در صف رأی‌دهندگان حرم مطهر شاهچراغ(ع) قرار دارد. وی به خبرنگار ایکنا گفت: امروز آمده‌ام تا سهم خود را برای دفاع از کشورم ادا کنم. بالاخره هر کسی در این مملکت باید سهم خود را ادا کند و امروز سهم برای دفاع کشور همین رأی من است.

وی تصریح کرد: انصافاً ملت ایران مردم خوبی هستند که همیشه در هر برهه‌ای پای کار آمده‌اند. امروز ملت آمدند و فردا نوبت مسئولان است تا خادم خوبی برای این مردم باشند.

مولودی از تغییر سخن گفت و تأکید کرد: درست است که مشکلات زیادی در کشور داریم اما با انتخاب خوب می‌توانیم حداقل یک گام برای رفع این مشکلات و تغییر برداریم.

سمیرا سجادی، دختر رأی‌اولی شیراز است که در جریان حضور در صندوق اخذ رأی در هنرستان نمازی که پاتوق رأی اولی‌های شیراز است به خبرنگار ایکنا گفت: امروز شوق عجیبی دارم و احساس می‌کنم بزرگ شده‌ام و می‌توانم سهمی در تعیین سرنوشت خود داشته باشیم.

وی افزود: ما دهه هشتادی‌ها هم مانند سایر نسل‌های این کشور پای کار نظام و کشورمان ایستاده‌ایم. ما می‌خواهیم سهمی در اداره کشور داشته باشیم و فکر می‌کنم رأی دادن یکی از بهترین راه‌ها باشد.

محمد نجف‌آبادی، مردی 50 ساله است که در صندوق اخذ رأی در حافظیه شیراز حضور دارد و به خبرنگار ایکنا گفت: امروز روز تعیین سرنوشت است و هر کسی حق دارد تا برای تعیین سرنوشت خود اقدام کند.

انتخابات تنها برای تعیین سرنوشت مملکت نیست

وی انتخابات را راهکاری برای تعیین سرنوشت تک تک افراد در جامعه دانست و گفت: شاید به نظر برسد که انتخابات تنها برای تعیین سرنوشت مملکت است اما چنین چیزی نیست چرا که نمایندگان مجلس قوانین حاکم بر کشور را وضع می‌کند که هر کدام از این قوانین می‌تواند در زندگی فردی افراد جامعه تأثیر بگذارد.

نجف‌آبادی تأکید کرد: نباید مشکلات معیشتی موجود باعث شود که از تعیین سرنوشت خود عقب‌نشینی کنیم. این کشور متعلق به همه ایرانیان است و باید از هر فرصتی برای تعیین سرنوشت خودمان اقدام کنیم.

نورا اسماعیلی، بانوی 35 ساله شیرازی هم در حاشیه حضور در صندوق اخذ رأی در شعبه جهاددانشگاهی فارس هم به خبرنگار ایکنا گفت: امروز همراه با همسرم برای شرکت در انتخابات حضور یافته‌ام تا به کاندیدایی که به نظرمان اصلح است رأی دهیم.

وی در پاسخ به اینکه کاندیدای اصلح از منظر شما چه کسی است، گفت: کسی که درد مردم داشته باشد و بتواند در قانون‌گذاری هم منافع کشور و هم منفعت مردم را در نظر بگیرد و منفعت خودش و خانواده‌اش در اولویت نباشد.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز نیاز به نمایندگانی داریم تا بتوانند به خصوص در مسئله معیشت، اقدامات لازم را انجام دهند و با فساد با هر طریق که ممکن است، مبارزه کنند.

محمد دست داده، مرد 43 ساله هم که در شعبه دبستان بعثت شیراز برای حضور در انتخابات حضور داشت، به خبرنگار ایکنا گفت: همواره باید عشق به وطن داشت حتی اگر مشکلات هم زیاد باشد. درست است که من هم از وضعیت موجود ناراضی هستم اما این دلیل نمی‌شود که در انتخابات شرکت نکنم.

وی بیان کرد: بالاخره مشکلات وجود دارند و مردم زیادی هم از این مشکلات گلایه دارند و مسئولان باید همت به خرج داده و در راستای رفع مشکلات گام بردارند.

نمایندگان درد مردم داشته باشند

دست داده اظهار کرد: قطعاً نمایندگان مجلس سهم مهمی برای رفع مشکلات دارند و به خاطر همین باید به دنبال انتخابات نمایندگانی باشیم که درد مردم دارند.

اشکان زارع‌زاده، جوان 25 ساله که در صندوق فرهنگسرا استاد محمد بهمن بیگی شیراز حضور دارد، به خبرنگار ایکنا گفت: شرکت نکردن در انتخابات دردی را دوا نمی‌کند. باید به دنبال این باشیم که تغییر ایجاد کنیم.نسل جوان امروز بسیار باهوش و با سواد است و می‌تواند تشخیص دهد که چه کسی دروغ می‌گوید و با چه چیزی می‌توان در مقابل مشکلات ایستاد.

زارع‌زاده گفت: امروز به تمام همسن و سالان خودم می‌گویم که اجازه ندهید دیگران برای شما تصمیم بگیرند، خودتان باید همت گذاشته و در تعیین سرنوشت خودتان سهیم باشید. اینکه با صندوق رأی قهر کنیم، دردی از مشکلات ما دوا نمی‌کند باید به دنبال این باشیم که کشور را به دست جوانان بسپاریم.

گفتنی است، طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات فارس دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 18 امروز، 11 اسفندماه 1402 ادامه دارد و بسته به وضعیت مشارکت، برای تمدید این فرصت اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha