تخلفات نمایندگان، پس از انتخابات نیز پیگیری می‌شود
کد خبر: 4202834
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

تخلفات نمایندگان، پس از انتخابات نیز پیگیری می‌شود

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با بیان اینکه هر نوع تخلف حتی در نتیجه‌ رأی‌گیری و اعتبارنامه‌ای که در نهایت برای نمایندگان باید صادر شود، مؤثر است، گفت: دستگاه قضا حتی پس از انتخابات به تخلفات رسیدگی می‌کند.

سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سیدمهدی قویدل، دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان امروز، ۱۱ اسفندماه با حضور در استودیو خبر استانداری کرمان با بیان اینکه دستگاه قضا در راستای وظایف قانونی خود از شش ماه گذشته ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را تشکیل داده است، گفت: در ذیل این ستاد کمیته‌های متعددی تشکیل شده که فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی را رصد می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابی در کرمان، افزود: ۲۹ پرونده مربوط به جرائم انتخاباتی در کرمان تشکیل شده و در حال رسیدگی است. از صبح امروز نیز تاکنون ۱۵ جرم در سطح استان گزارش شده که بیشترین تخلفات مربوط به تبلیغات غیرمجاز و خرید و فروش اخذ رأی در شهرستان‌های استان بوده که متخلفان دستگیر شده‌اند. در شهر کرمان تنها یک پرونده تشکیل شده است.

قویدل تصریح کرد: به خوبی شاهد برگزاری انتخابات استان هستیم و با هماهنگی و همکاری دست‌اندرکاران شاهد کمترین تخلفات بودیم. اهم تخلفات و جرائم انتخاباتی شامل تطمیع، تحریک، خرید و فروش رأی، تقلب در رأی‌گیری و هرگونه فعالیت غیر از موارد مجازی است که قبلاً به ستادها و دست‌اندرکاران انتخابات اعلام شده است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان در پایان ضمن توصیه به کاندیداها برای رعایت مُر قانون، اظهار کرد: هر نوع تخلف حتی در نتیجه‌ رأی‌گیری و اعتبارنامه‌ای که در نهایت برای نمایندگان باید صادر شود، مؤثر است و دستگاه قضا حتی پس از انتخابات به تخلفات رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام
captcha