حضور در انتخابات تقویت نظام اسلامی را در پی دارد
کد خبر: 4202889
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
امام جمعه ارومیه:

حضور در انتخابات تقویت نظام اسلامی را در پی دارد

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی گفت: مشارکت گسترده در انتخابات تقویت نظام جمهوری اسلامی را در پی دارد.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، امروز 11 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان با حضور پرشور مردم برگزار شد، بر لزوم حضور در انتخابات با هدف تقویت نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شرکت در هر آنچه نظام اسلامی را حفظ و تقویت کند واجب است و هر عملی سبب اخلال در نظام شود حرام است، ادامه داد: بنابراین ما مسلمانان باید در اعمال و رفتار خود نهایت دقت را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قریشی مشارکت حداکثری در انتخابات را یک حق متعلق به یکایک مردم دانست و ادامه داد و گفت: باید از این حق نهایت بهره را ببریم چرا که نه‌تنها از ابعاد سیاسی و اجتماعی برخوردار است بلکه زاویه تعبدی نیز دارد و باید در نزد خداوند متعال بابت آن پاسخگو باشیم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه آحاد مردم باید نسبت به این نکته توجه جدی داشته باشند، زمانی که رهبر جامعه دعوت به مشارکت در یک رویداد مهم و سرنوشت‌ساز می‌کند، باید لبیک گفته و مشارکت کنیم، خاطرنشان کرد: این موضوع سرنوشت جامعه اسلامی را رقم می‌زند.

وی ضمن ابراز تاسف از بروز برخی بداخلاقی و تهمت‌ها توسط کاندیداها در دوران تبلیغات انتخابات، گفت: وقوع برخی اتفاقات به هیچ عنوان شایسته نظام اسلامی نیست و ضروری است آداب انتخابات و تبلیغات فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha