سرپرست دارالقرآن حرم مطهر رضوی تعیین شد
کد خبر: 4203431
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

سرپرست دارالقرآن حرم مطهر رضوی تعیین شد

محمد مقومی، از فعالان حوزه قرآنی کشورمان به عنوان سرپرست اداره دارالقرآن حرم مظهر رضوی منصوب شد.

سرپرست دارالقرآن حرم مطهر رضوی معرفی شد

به گزارش ایکنا، طی حکمی محمد مقومی، به عنوان سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی تعیین شد. وی پیش از این به عنوان معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی فعالیت داشت. 

مقومی از سال 1390 وارد حوزه فعالیت‌های قرآنی شد و حدود پنج سال به عنوان کارشناس اداره امور قرآنی اوقاف استان خراسان رضوی فعالیت داشت. فعالیت در ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت، معاونت مرکز قرآنی آستان قدس رضوی، حضور در ستاد برگزاری مسابقات قرآن ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و ناظر ستاد عالی مسابقات در ادوار مختلف از جمله فعالیت‌های وی در حوزه امور قرآنی بوده است. 

دارالقرآن حرم مطهر رضوی در سه بخش آموزش، تبلیغ و ترویج و حوزه تفسیر و حدیث فعالیت‌هایی به زائران آستان قدس ارائه می‌دهد. در حوزه آموزش و کارگاه‌ها کلاس‌های آموزشی متنوعی ویژه زائران و موضوعاتی مانند میزهای خدمت و پاسخگویی، صحت قرائت نماز و ... برگزار می‌شود.

در حوزه تبلیغ و ترویج نیز فعالیت‌هایی همچون برگزاری محافل قرآنی، برپایی محافل ترتیل‌خوانی، کارگاه‌های هنری، فعالیت‌های اذانگاهی در وعده‌های مختلف، فعالیت‌های حوزه خادمیاران قرآنی و ... اجرا می‌شود. 

حوزه تفسیر و حدیث از جمله فعالیت‌های جدیدالتأسیس این دارالقرآن است. در کنار دارالقرآن که از قدیمی‌ترین فضاهای تاریخی حرم است، با افتتاح دارالتفسیر حرم رضوی، این واحد جدیدالتأسیس برای فعالیت‌های حوزه تفسیر در نظر گرفته شده است و در آن کلاس‌ها و حلقات و جلسات حوزه تفسیر اعم از بیان معارف تفسیری و ... ارائه می‌شود.

یادآور می‌شود فعالیت‌های قرآنی حوزه حرم مطهر رضوی در سه حوزه تعریف می‌شود. یکی، دارالقرآن حرم رضوی است که فعالیت‌های قرآنی داخل حرم را انجام می‌دهد، دومین، مرکز امور قرآنی حرم رضوی است که بر روی فعالیت‌های قرآنی خارج از حرم و در سطح کشور متمرکز است و سومین بخش هم امور قرآنی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس است.  

انتهای پیام
captcha