درخت گردشگری در مجموعه فرهنگی سعدی کاشته می‌شود
کد خبر: 4203449
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

درخت گردشگری در مجموعه فرهنگی سعدی کاشته می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از برگزاری رویداد ملی گردشگری خلاق با روایت قصه درخت در شیراز خبر داد و گفت: در این برنامه ملی کاشت درخت گردشگری به‌صورت نمادین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی را خواهیم داشت.

آرامگاه سعدیبه گزارش ایکنا از فارس، محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی فارس، امروز، 14 اسفندماه در جمع خبرنگاران از برگزاری رویداد ملی گردشگری خلاق با روایت قصه درخت در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه با پیوست گردشگری ادبی و روایتگری در شهر شیراز به‌عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا به مدت دو روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی و اجرای این رويداد ملی توسط آموزشگاه سما شیراز و به همت شهرداری شیراز و سازمان سیما و منظر شهرداری و یاری گروهی از فعالان گردشگری فارس برگزار می‌شود، افزود: برنامه مذکور برای نخستین بار و با مفهوم درخت و روایتگری آن به‌مناسبت روز و هفته درختکاری از ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی با تصریح اینکه حفظ روایت‌ها موجب ارزش گذاشتن بر گردشگری همچنین تمایل و جذب بیشتر گردشگران به بازدید جاذبه‌هاست، گفت: در این راستا روایتگری در گردشگری خلاق با مضامین درخت و باورها و قصه‌های مردم موجب توسعه گردشگری ادبی در کشور و به‌تبع آن استان می‌شود.

وی افزود: در این رویداد ملی و در بخش عملی آن چندین سخنرانی با موضوع درخت انسان و سفر، نقش درخت نخل بر هنر پیش‌از تاریخ در جنوب شرق ایران، روایتی از معنا و مفهوم نقش درخت در ایران، روایتگری درخت در مسیرهای گردشگری خلاق ادبی، سرو کهن ابرکوه، مسیر گردشگری سروهای کهن ایران و روایتگری گردشگری درختان کهنسال منطقه کاشان و... در نظر گرفته‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس اظهار کرد: در این برنامه ملی کاشت درخت گردشگری به‌صورت نمادین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی را خواهیم داشت.

ثابت اقلیدی گفت: مسابقه عکس ملی سایه‌های مخملی، انتشار مجله الکترونیکی روایتگری قصه درخت همچنین درختکاری کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در شیراز برگزار شود.

انتهای پیام
captcha